چهار سوی علم

سیستم همکاری در فروش محصولات دانلودی و طرح مطالب علمی و تکنولوژی

چهار سوی علم

سیستم همکاری در فروش محصولات دانلودی و طرح مطالب علمی و تکنولوژی

زمان رایگان است اما بسیار قیمتی، نمیتوانید صاحبش باشید اما میتوانید از آن استفاده کنید و وقتی از دستش دادید دیگر هرگز نمیتوانید به دستش بیاورید. تارنمای چهارسوی علم دارای سیستمی است از همکاری در فروش محصولات دانلودی و طرح مطالب علمی و تکنولوژی.علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی، فناوری اطلاعات، آزمون ها و غیره ....

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

قمصر

شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۲۵ ب.ظ


اگر خواستید گلاب خالص را هم بشناسید، کافى است تا گلاب را مزه مزه کنید اگر مزه گس و تلخى داشت و شفاف و بدون رنگ بود، گلاب خالص است. هرقدر گلاب تلخ تر باشد اصل تر است البته باید توجه داشت که تلخى گلاب هم باید طبیعى باشد و اگر شک داشتید مى توانید پس از چشیدن گلاب 2 بار آب دهان خود را قورت دهید اگر تلخى باز در دهانتان باقى ماند پس گلاب اصل نیست و ناخالصى دارد ولى اگر تلخى کام شما برطرف شد پس گلاب شما اسانس نداشته و طبیعى و اصیل است.

گلاب دوآتشه یعنى پس از یک بار گلاب گیرى دوباره به جاى آب در دیگ گلاب ریخته مى شود که معمولاً گلاب سال قبل است. این روش کار گلاب گیرى را گلاب دو آتشه مى گویند. در هر دیگ گلاب گیرى 30 کیلوگرم گل تازه به اضافه مقدارى گلاب سال گذشته به اضافه 70 کیلوگرم آب معمولى مى ریزند و سپس حرارت مى دهند. پس از جوش آمدن محتویات داخل دیگ بخار آب حاصل از طریق یکى از لوله ها به پارچ مسى بزرگ که در آب سرد قرار دارد انتقال مى یابد در نتیجه پس از خنک شدن به مایع و گلاب تبدیل مى شود. از هر پارچ مسى 30 تا 40 کیلوگرم گلاب مى توان گرفت. پس از آن که پارچ مسى بزرگ پر از گلاب شد از دهانه آن که به وسیله پارچه اى سفید لوله ها و دهانه پارچ را پوشانده بخار خارج مى شود که معناى آن لبریز شدن گلاب پارچ مسى است.

همه ساله گلاب در مکان هایى خاص از شهرستان هاى قمصر، نیاسر و برزوک تهیه مى شود که بازدیدکنندگان به راحتى مى توانند در آن محل ها از نزدیک با طرز تهیه گلاب آشنا شوند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی