چهار سوی علم

سیستم همکاری در فروش محصولات دانلودی و طرح مطالب علمی و تکنولوژی

چهار سوی علم

سیستم همکاری در فروش محصولات دانلودی و طرح مطالب علمی و تکنولوژی

زمان رایگان است اما بسیار قیمتی، نمیتوانید صاحبش باشید اما میتوانید از آن استفاده کنید و وقتی از دستش دادید دیگر هرگز نمیتوانید به دستش بیاورید. تارنمای چهارسوی علم دارای سیستمی است از همکاری در فروش محصولات دانلودی و طرح مطالب علمی و تکنولوژی.علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی، فناوری اطلاعات، آزمون ها و غیره ....

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مک کری و کاستا 1985

دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶ ق.ظ


پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مک کری و کاستا 1985
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مک کری و کاستا 1985

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مک کری و کاستا 1985

پرسشنامه NEO یکی از جدیدترین پرسشنامه های مربوط به ارزیابی ساخت شخصیت بر اساس دیدگاه تحلیل عاملی است . این آزمون به لحاظ انعکاس 5 عامل اصلی امروزه به عنوان یک مدل فراگیر بر اساس تحلیل عوامل محسوب می شود و گستردگی کاربرد آن در ارزیابی شخصیت افراد سالم و نیز در امور بالینی می تواند یکی از مناسب ترین ابزار ارزیابی شخصیت باشد . این آزمون به دلیل بررسی هایِ گوناگون در گروه های سنی و در فرهنگ های مختلف روی آن صورت گرفته است می تواند یکی از جامع ترین آزمون ها در زمینه ارزیابی شخصیت باشد این آزمون موضوع تحقیقات طی 15 سال گذشته بر روی نمونه های بالینی و بزرگسالان سالم بوده است . از این رو سودمندی آن هم در جریانات بالینی و هم در جریانات تحقیقی ارزیابی شده است . پرسشنامه شخصیتی NEOPI-R جانشین تست NEO است که در سال 1985 توسط مک کری و کاستا تهیه شده بود .این پرسشنامه 5 عامل اصلی شخصیت و 6 خصوصیت در هر عامل یا به عبارتی 30 خصوصیت را اندازه می گیرد .

اعتبار و روایی آزمون NEO

در حال حاضر آزمون 5 عاملی NEO کاربردی جهانی دارد و به منظور تحقیق به زبان های چک واسلواکی، عربی،‌ هلندی ، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، نروژی، لهستانی و سوئدی ترجمه شده است . پرسشنامه شخصیتی NEO-FFI توسط مک کری و کاستا روی 208 نفر از دانشجویان آمریکایی به فاصله سه ماه اجرا گردید که ضرایب اعتبار آن بین 83/0 تا 75/0 به دست آمده است.

اعتبار درازمدت این پرسشنامه نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است . یک مطالعه طولانی 6 ساله روی مقیاس های روان آزردگی خویی ، برون گرایی و باز بودن نسبت به تجربه، ضریب های اعتبار 68/0 تا 83/0 را در گزارش های شخصی و نیز در گزارش های زوج ها نشان داده است . ضریب اعتبار دو عامل سازگاری و باوجدانی به فاصله دو سال به ترتیب 79/0 و 63/0 بوده است (مک کری و کاستا ، 1983به نقل از گروسی فرشی ، 1380) .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی