چهار سوی علم

سیستم همکاری در فروش محصولات دانلودی و طرح مطالب علمی و تکنولوژی

چهار سوی علم

سیستم همکاری در فروش محصولات دانلودی و طرح مطالب علمی و تکنولوژی

زمان رایگان است اما بسیار قیمتی، نمیتوانید صاحبش باشید اما میتوانید از آن استفاده کنید و وقتی از دستش دادید دیگر هرگز نمیتوانید به دستش بیاورید. تارنمای چهارسوی علم دارای سیستمی است از همکاری در فروش محصولات دانلودی و طرح مطالب علمی و تکنولوژی.علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی، فناوری اطلاعات، آزمون ها و غیره ....

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

فایل طلایی

مبانی نظری مفهوم تقاضای نیروی کار، تئوری‏های تقاضای عامل کار، تئوری‏های حاکم بر بازار کار زنان، فرصت‏ها و چالش‏های جهانی شدن
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
مبانی نظری مفهوم تقاضای نیروی کار، تئوری‏های تقاضای عامل کار، تئوری‏های حاکم بر بازار کار زنان، فرصت‏ها و چالش‏های جهانی شدن

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

مبانی نظری مفهوم تقاضای نیروی کار، تئوری‏های تقاضای عامل کار، تئوری‏های حاکم بر بازار کار زنان، فرصت‏ها و چالش‏های جهانی شدن

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


مقدمه
2-1- مفهوم تقاضای نیروی کار............................................................13
2-2- مروری بر تئوری‏های تقاضای عامل کار.........................................15
2-2-1- تئوری‏های ایستای تقاضای عامل کار...........................................15
2-2-2- تئوری‏های پویای تقاضای عامل کار............................................22
2-3- مروری بر تئوری‏های حاکم بر بازار کار زنان..................................25
2-3-1- رویکرد نئوکلاسیک...............................................................26
2-3-2- مدل تراکم جمعیت یا ازدحام جمعیت...........................................28
2-3-3- نظریه رویکرد سرمایه انسانی..................................................32
2-3-4- مدل تقسیم مشاغل در بازار کار داخلی........................................35
2-3-5- مدل بازار کار دوگانه.............................................................37
2-3-6- انتخاب منطقی و عوامل غیرتبعیض‏آمیز......................................38
2-4- فرصت‏ها و چالش‏های جهانی‏شدن.................................................41
2-4-1- اشتغال و جهانی‏شدن..............................................................41
2-4-2- جهانی‏شدن و اشتغال زنان.......................................................44
2-5- نتیجه‏گیری.............................................................................45



مقدمه
با توجه به افزایش سطح سواد زنان در دهه‏های اخیر و سهم قابل توجه آ‏ن‏ها در نیروی کار لازم ‏است راه‏های افزایش اشتغال و استفاده بهینه از آن‏ها مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به نقش دوگانه زنان در خانه و بازار کار و ضرورت تعادل بخشیدن به این دو وظیفه، موشکافی مسئله ذکر شده نیاز به دقت بیشتر و در نظر گرفتن جوانب مختلف کار دارد.
امروزه به‏کارگیری نیروی کار زنان جایگاه خاصی در مسائل اقتصادی و به‏ویژه رشد و توسعه اقتصادی دارد. شناخت راه‏های افزایش اشتغال نیروی انسانی زنان در برنامه‏ریزی و سیاست‏گذاری اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است، به‏طوری که در متون و ادبیات اقتصادی در دهه‏های اخیر، توسعه نیروی انسانی و ارتقائ سرمایه انسانی مورد توجه قرار گرفته ‏است.
استفاده ازنیروی انسانی زنان یک نقش دوگانه در برنامه ریزی اقتصادی دارد. از طرفی به عنوان عامل توسعه و از طرف دیگر به عنوان هدف توسعه به آن پرداخته می‏شود. نیروی انسانی کانون توجه در تئوری‏های توسعه است، به‏خصوص در طول دهه‏های اخیر و مزیت نسبی کشورها به‏وسیله توجه به نیروی انسانی و به‏ویژه نیروی انسانی انکار ناپذیر زنان، که در کنار سایر عوامل تولید، کارایی تولید و در نتیجه شکوفایی و توسعه اقتصادی را در پی دارد.
به این منظور، دراین فصل به ارائه مبانی نظری عوامل موثر بر تقاضای نیروی کار به طور عام و تقاضای نیروی کار زنان به طور خاص پرداخته می‏شود. در این ارتباط، ابتدا به بررسی الگوهای ایستا و پویای تقاضای عامل کار که نیروی کار را به‏صورت همگن در نظر می‏گیرد، می‏پردازیم و سپس در قالب الگوی نظری ارائه شده توسط ون رنن و صندوق بین المللی پول، ناهمگنی نیروی کار به لحاظ جنسیت را در نظر می‏گیریم وتابع تقاضای نیروی کار زنان را استخراج می‏کنیم. در ادامه بحث، به منظور بررسی علل مختلف فرصت‏های نابرابر اشتغال برای زنان و مردان به بررسی تئوری‏های جنسیتی بازار کار می‏پردازیم.



2-1- مفهوم تقاضای نیروی کار
تقاضای نیروی کار به رابطه بین نرخ دستمزد (که از نظر کارفرما هزینه استفاده از نیروی کار محسوب می شود‏) و مقدار نیروی کاری که کارفرما مایل به به‏کارگیری آن است اطلاق می‏گردد. مشخصاً منحنی تقاضای نیروی کار نشان دهنده حداکثر مقدار نیروی کاری است که کارفرما تمایل دارد در هر نرخ مزد معینی و در یک دوره زمانی معین به استخدام آن بپردازد (‏به شرط آن که سایر عوامل ثابت بماند). به عبارت دیگر، تقاضای نیروی کار نشان‏‎دهنده حداکثر دستمزدی است که کارفرما تمایل دارد برای مقدار مشخصی از نیروی کار در دوره زمانی معین پرداخت کند.
یک موسسه یا بنگاه متقاضی کار در واقع یک واحد تولیدی است که داده‏ها (‏منابع‏) را به ستانده‏ها (‏محصولات‏) تبدیل می‏کند. در نتیجه، می‏توان چنین استنباط کرد که تقاضای عوامل تولید یک تقاضای مشتقه است (مشتق شده از تقاضای مصرف‏کنندگان محصولات و یا فرآورده‏های یک بنگاه‏).
یک کارفرما با توجه به تقاضای بازار برای محصولات خود، به استخدام عوامل تولید، مثل کار و سرمایه می‏پردازد و لذا مفهوم تقاضای مشتقه در اینجا به معنای آن است که تقاضا برای کار نشات گرفته از تقاضا برای محصولات یک بنگاه یا یک موسسه می‏باشد.
بر اساس رفتار عقلایی که برای یک کارفرما قائل هستیم، وی هنگامی یک عامل تولیدی مانند نیروی کار را به استخدام در می‏آورد که اطمینان داشته باشد، میزان درآمدی که از جانب کارگر عاید بنگاه می‏شود، بیش از هزینه‏ای است که بابت آن عامل می‏پردازد.
بخش عمده هزینه ناشی از به‏کارگیری نیروی کار، میزان مزدی است که باید به صاحب نیروی کار پرداخت شود، اما درآمدی که بنگاه از به‏کارگیری نیروی کار به‏دست می‏آورد به دو عامل بستگی دارد، یکی به مقدار تولیدی که نیروی کار ایجاد می‏کند و دیگری به قیمت کالای تولید شده بنگاه در بازار که توسط عرضه و تقاضا تعیین می‏شود. با توجه به مفهوم توابع تولید که نحوه تلفیق عوامل تولید مانند کار و سرمایه را با یکدیگر معین می‏سازد، بنگاه نمی‏تواند بدون توجه به درآمدی که از ناحیه نیروی کار به‏دست می‏آورد، نیروی کار جدید استخدام کند چرا که با توجه به ثابت بودن تشکیلات تولید و اندازه بنگاه، با استخدام پی در پی نیروی کار، تولید نهایی نیروی کار کاهش یافته
و نهایتا چنان موقعیتی فراهم خواهد شد که درآمد ایجاد شده دیگر تکافوی مزد و حقوق پرداختی به او را نمی کند (‏قانون بازدهی نزولی‏).
نموداری که تولید بنگاه را به ازای استخدام نیروی کار جدید نشان می‏دهد اصطلاحاً منحنی تولیدِ نیروی کار نامیده می‏شود. حال اگر قیمت را در تولید نهایی فیزیکی ضرب کنیم و آن را به‏صورت نموداری نشان دهیم، منحنی ارزش تولید نهایی نیروی کار به‏دست می‏آید که در واقع نشانگر درآمدی است که بنگاه از بابت فروش تولیدات آخرین واحد نیروی کار استخدام شده به‏دست می‏آورد. این منحنی در واقع همان منحنی تقاضای بنگاه برای نیروی کار است (‏‏با فرض ثابت بودن سایر شرایط‏)، چراکه نشانگر میزان به‏کارگیری عامل کار با توجه به هزینه نهایی (‏نرخ مزد‏) آن می‏باشد.


مبانی نظری تورم ونرخ ارز
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مبانی نظری تورم ونرخ ارز

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

مبانی نظری تورم ونرخ ارز


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


1.2 مقدمه 10
2.2 مطالعات انجام شده خارجی 10
1.2.2مطالعات مربوط به تحلیل و بررسی نرخ ارز تعادلی و انحرافات نرخ ارز 10
2. 2. 2 مطالعات مربوط به بررسی ماندگاری تورم 15
2. 2. 3 مطالعات مربوط به اثر متقابل نرخ ارز و متغیرهای کلان اقتصادی با تأکید برتورم 18
2.3.2 مطالعات مربوط به بررسی ماندگاری تورم 23
3.3.2 مطالعات مربوط به اثر متقابل نرخ ارز بر متغیرهای کلان اقتصادی با تأکید بر تورم 25



1.2 مقدمه
تورم و نرخ ارز دو متغیر مهم و اساسی در اقتصاد کلان می¬باشند، که شناخت نحوه رفتار و کنترل آن-ها در تصمیم¬ سازی¬های اقتصادی و سیاست¬گذاری¬ها از اهمیت ویژه¬ای برخوردار است. این تحقیق با بررسی ارتباط میان انحرافات نرخ ارز و ماندگاری تورم بخش وسیعی از ادبیات اقتصاد کلان را شامل شده و مطالعات بسیاری را دربرمی¬گیرد؛ مطالعات زیادی نرخ ارز تعادلی را بررسی نموده و با توجه به ویژگی¬ها و جوانب مختلف نرخ ارز تعادلی و شرایط اقتصادی کشورهایی که این متغیر در آن¬ها محاسبه شده، روش-های متنوعی جهت تعیین آن ارائه داده¬اند. از طرف دیگر تورم و رفتار این متغیر فراوان مورد مطالعه قرار گرفته و از دیدگاه¬های متفاوت توسط مکاتب اقتصادی ارزیابی شده است. در نهایت بخش قابل توجهی از مطالعات اقتصاد بین¬الملل و اقتصادکلان نیز به ارتباط متقابل نرخ ارز، نظام ارزی و تورم می¬پردازند. در ادامه به برخی مطالعات مربوط به هریک از این سه دسته در ایران و خارج از ایران اشاره می¬شود.


2.1 مطالعات انجام شده خارجی
1.2.2مطالعات مربوط به تحلیل و بررسی نرخ ارز تعادلی و انحرافات نرخ ارز
در مطالعات نظری مربوط به نرخ ارز روش¬های متعددی برای تعیین نرخ ارز تعادلی بیان شده است. رویکرد پولی برای تصریح نرخ ارز یکی از قدیمی¬ترین روش¬ها جهت تعیین نرخ ارز تعادلی می¬باشد و مطالعه آن از اوایل دهه 1970 میلادی به¬طور منسجم آغاز گردیده است. اجرای رژیم نرخ ارز شناور در سال 1973 موجب ایجاد نوسانات در نرخ ارز گردید و رویکرد پولی برای توجیه تغییرات نرخ ارز به¬کار گرفته شد. فرانکل (1976) بیان می¬کند که انتقال رژیم نرخ ارز ثابت به رژیم نرخ ارز شناور یک دیدگاه پولی یا به¬طورکلی دیدگاه دارایی را در مورد نرخ ارز با خود به ارمغان آورد. دایامندیس و کوریتِس (1996) بیان می¬کنند که در سی و پنج سال اخیر رویکرد پولی نرخ ارز الگوی غالب در بیشتر مطالعات می¬باشد.
در ادامه مطالعات مربوط به تعیین نرخ ارز تعادلی، ویلیامسون (1985) و (1994) در مجموعه مطالعات خود مفهومی متفاوت از نرخ ارز تعادلی تعریف کرد و نرخ ارز تعادلی بنیادین را ابداع نمود. طبق بیان ویلیامسون، نرخ ارز تعادلی بنیادین نرخ ارز حقیقی مؤثری است که در آن همزمان تعادل داخلی و خارجی برقرار می¬باشد. در واقع طبق مطالعات وی نرخ ارز تعادلی با توجه به ساختار اقتصاد و از دریچه متغیرهای کلان اقتصادی تعیین می¬گردد. با توجه به چارچوب نظری ویلیامسون در تعیین نرخ ارز تعادلی، روشی دیگر بر همین اساس در مطالعات الباداوی (1994) و الباداوی و همکاران(1996) مطرح گردید. در این روش نیز تعادل داخلی و خارجی اقتصادی درنظرگرفته می¬شود، اما نیازی به تعیین ساختار اقتصاد نیست؛ بلکه در این روش نرخ ارز تعادلی را در غالب یک معادله با فرم کاهش یافته محاسبه می¬گردد. این روش توسط استین (1994)، فاروکی (1995) و سیرگار (1996) توسعه یافت و به¬عنوان روش نرخ ارز حقیقی طبیعی بیان شد. یوهانسن و یوسلیوس (1992) نرخ ارز تعادلی را با توجه به تفاضل نرخ بهره داخلی و خارجی تعیین می¬کنند؛ اما از آنجا که این روش بسیاری از عوامل تأثیرگذار بر نرخ ارز را شامل نمی¬شود و با وقایع تجربی سازگاری چندانی ندارد، مکدونالد (2000) روش تعیین نرخ ارز تعادلی تقویت شده با سرمایه را مطرح نمود. این روش برای تعیین نرخ ارز تعادلی، برابری قدرت خرید و برابری نرخ بهره را در مجموع، دربرمی¬گیرد. استفاده از این روش در کشورهایی که با محدودیت داده¬ مواجه هستند مناسب می¬باشد. در ادامه برخی از مطالعاتی که به¬طور تجربی به تعیین نرخ ارز تعادلی می¬پردازند، بیان می¬شود.
ایجرت و همکاران (2005) در مطالعه¬ای نرخ ارز تعادلی را برای کشورهای در حال¬ گذار اروپای شرقی زیرمجموعه شوروی سابق، توسط رویکردهای مختلف برآورد نرخ ارز تعادلی، مورد بررسی قرار داده-اند. در این مطالعه رویکردهای مختلف نرخ ارز تعادلی با یکدیگر مقایسه شده¬اند. نتایج تحقیق بیان¬گر آن است که نرخ ارز تعادلی در کشورهای در حال گذار همواره در حال کاهش می¬باشد و روند کاهش نرخ ارز در این کشورها غیر از اثر بالاسا و ساموئلسون تحت تأثیر عوامل دیگری نیز می¬باشد. این عوامل به عنوان مثال افزایش قیمت نفت و بروز بیماری هلندی در کشورهای صادرکننده نفت مانند روسیه و قزاقستان است.
کورهونن و مروتا (2009)، به مطالعه تأثیر شوک¬های قیمت نفت بر نرخ ارز حقیقی و محصول در چهار کشور بزرگ تولید¬کننده نفت پرداخته¬اند. این کشور¬ها شامل ایران، قزاقستان، ونزوئلا و روسیه می-باشد. این مطالعه با استفاده از روش خودهمبستگی ساختاری ، روابط میان متغیرهای مدل را برای هر یک از چهار کشور به¬طور جداگانه برآورد می¬نماید. از این چهار کشور، دو کشور ایران و ونزوئلا عضو اوپک بوده و دو کشور روسیه و قزاقستان عضو نیستند. اما صادرات هر چهار کشور تا حدود زیادی بستگی به صادرات نفتی آن¬ها دارد و قیمت انرژی یکی از مهمترین عوامل تعیین¬کننده رابطه مبادله در این کشورهاست. تحلیل¬های این مطالعه قابلیت بکارگیری در سایر کشورهای تولیدکننده و صادرکننده مواد خام را نیز دارند. یافته¬های این تحقیق بیان¬گر آن است که افزایش قیمت نفت موجب کاهش نرخ ارز حقیقی در کشورهای ایران و ونزوئلا می¬شود، اما تأثیر آن بر نرخ ارز حقیقی در قزاقستان و روسیه ناچیز و قابل چشم¬پوشی می¬باشد. از طرف دیگر چنان¬چه انتظار آن می¬رود تغییرات قیمت نفت تولید ناخالص داخلی در کشورهای روسیه، قزاقستان و ونزوئلا را تحت تأثیر قرار داده اما بر تولید ناخالص داخلی ایران تأثیر چندانی ندارد.


رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک های مقابله ای با افسردگی زناشویی در زنان متاهل کارمندان شهرستان اسلام آباد غرب
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل pdf
حجم فایل 305 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 128
پایان نامه رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک های مقابله ای با افسردگی زناشویی در زنان متاهل کارمندان شهرستان اسلام آباد غرب

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

پایان نامه رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک های مقابله ای با افسردگی زناشویی در زنان متاهل کارمندان شهرستان اسلام آباد غرب دارای 128 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد



عنوان شماره صفحه
چکیده......................................................................................................................................................1
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه.......................................................................................................................................................3
-1-1 بیان مسئله... ..................................................................................................................................4
-2-1 اهمیت و ضرورت..........................................................................................................................7
1-3- اهداف پژوهش.............................................................................................................................8
1-4- فرضیه های پژوهش.......................................................................................................................9

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق
مقدمه.....................................................................................................................................................12
2-1- دلزدگی و دلزدگی زناشوئی.........................................................................................................12
2-2- تعریف دلزدگی............................................................................................................................12
2-3- چگونگی پدیدآیی و تحول دلزدگی..............................................................................................14
2-4- علائم دلزدگی..............................................................................................................................15
2-5- دلزدگی زناشویی.........................................................................................................................18
2-5-1- تعریف دلزدگی زناشوئی..........................................................................................................18
2-5-2 مبانی نظری دلزدگی...................................................................................................................19
2-5-3- دلزدگی زناشوئی از دیدگاه اصالت وجودی و روان تحلیل گری..............................................19
2-5-4- سایر دیدگاه ها دلزدگی...........................................................................................................21
2-6- متغیرهایی که سبب تشدید دلزدگی می شوند...............................................................................21
2-6-1- متغیرهایی که از دلزدگی پیش گیری می کنند...........................................................................23
2-7- عوامل مرتبط با دلزدگی زناشوئی.................................................................................................24
2-7-1- استرس و دلزدگی زناشوئی......................................................................................................24
2-7-2- وظایف والدینی و دلزدگی زناشوئی.........................................................................................26
2-7-3- دلزدگی زناشویی و طول مدت ازدواج.....................................................................................27
2-8- تفاوت روند طبیعی زندگی مشترک و دلزدگی زناشوئی................................................................28
2-8-1- راه های جلوگیری از دلزدگی زناشوئی....................................................................................29
2-9- شخصیت.....................................................................................................................................31
2-10- نظریه های شخصیت..................................................................................................................34
2-10-1- رویکرد روان تحلیل گری......................................................................................................34
2-10-2 رویکرد پدیدار شناختی............................................................................................................35
2-10-3- رویکرد شناختی....................................................................................................................36
2-10-4- رویکرد رفتاری......................................................................................................................37
2-10-5- رویکرد یادگیری اجتماعی.....................................................................................................37
2-10-6- نظریه کتل.............................................................................................................................39
2-10-7- نظریه بقراط...........................................................................................................................39
2-10-8- نظریه کرچمر.........................................................................................................................40
2-10-9- رویکرد صفات......................................................................................................................41
2-11- تیپ های روان شناختی یونگ....................................................................................................42
2-12- پیشینه تاریخی مدل پنج عامل شخصیت.....................................................................................43
2-13- عوامل پنج گانه شخصیت...........................................................................................................46
2-13-1- روانژندی...............................................................................................................................47
2-13-2- برون گرایی...........................................................................................................................48
2-13-3- انعطاف پذیری......................................................................................................................49
2-13-4- دلپذیر بودن...........................................................................................................................50
2-13-5- مسئولیت پذیری و با وجدان بودن.........................................................................................50
2-14- سبک مقابله ای..........................................................................................................................51
2-14-1- طبقه بندی فرآیند مقابله ای....................................................................................................53
2-15- پیشینه تحقیق.............................................................................................................................55

فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- روش شناسی تحقیق....................................................................................................................58
3-2- متغیرهای پژوهش.........................................................................................................................58
3-3- جامعه آماری................................................................................................................................59
3-4- نمونه و روش نمونه گیری............................................................................................................59
3-5- ابزار پژوهش................................................................................................................................59
3-5-1- پرسشنامه فرسودگی زناشوئی...................................................................................................59
3-5-2- سیاهه ی پنج عامل شخصیت و فرم تجدید نظر شده ی آن.......................................................61
3-5-3- مقیاس راهبردهای مقابله با تنیدگی...........................................................................................63
3-6- روش اجرای پژوهش...................................................................................................................64
2-7- ابزار تجزیه و تحلیل داده ها.........................................................................................................65

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه...........................................................................................................................................67
4-2- یافته های توصیفی پژوهش..........................................................................................................67
4-3- یافته های استنباطی......................................................................................................................71

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش............................................................................................90
5-2- محدودیت های پژوهش.............................................................................................................98
5-3- پیشنهادهای پژوهش...................................................................................................................98
5-1-3- پیشنهادهای پژوهشی.............................................................................................................98
5-3-2- پیشنهادهای کاربردی.............................................................................................................99



منابع و مآخذ
فهرست منابع فارسی............................................................................................................................100
فهرست منابع لاتین..............................................................................................................................101
پیوست ها ...........................................................................................................................................106







فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 4-1- میانکین و انحراف استاندارد آزمودنی ها برحسب سن.......................................................67
جدول 4-2- توزیع فراوانی نمونه بر حسب مقطع تحصلی و شغل کارکنان............................................68
جدول4-3- میانگین و انحراف استانداد بر حسب متغیرهای پنج عامل شخصیت ....................................70
جدول 4-4- میانگین و انحراف استاندارد بر حسب سبک مقابله ای و فرسودگی زناشویی.....................71
جدول 4-5- ضرایب همبستگی متغیرهای ویژگی های شخصیتی و فرسودگی زناشویی.........................72
جدول 4-6- ضرایب همبستگی متغیرهای سبک های مقابلهای و فرسودگی زناشویی.................................74
جدول 4-7- نتایج رگرسیون برای پیش بینی فرسودگی زناشوئی توسط ویژگی های شخصیتی...............75
جدول 4-8- نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی فرسودگی زناشویی توسط ویژگی های شخصیتی....76
جدول 4-9- نتایج رگرسیون برای پیش بینی فرسودگی زناشوئی توسط سبک های مقابله ای..................77
جدول 4-10- نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی فرسودگی زناشویی توسط سبک های مقابله ای.....77
جدول 4-11- نتایج رگرسیون برای پیش بینی فرسودگی زناشویی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای........................................................................................................................................78
جدول 4-12- نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی فرسودگی زناشویی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای...............................................................................................................................79
جدول 4-13- نتیجه رگرسیون گام به گام برای پیش بینی فرسودگی زناشویی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای...........................................................................................................................81
جدول 4-14- نتایج رگرسیون برای پیش بینی خستگی جسمی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای................................................................................................................................................81
جدول 4-15- نتایج رگرسیون برای پیش بینی خستگی جسمی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای................................................................................................................................................82
جدول 4-16- نتیجه رگرسیون گام به گام برای پیش بینی خستگی جسمی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای...............................................................................................................................83
جدول 4-17- نتایج رگرسیون گام به گام برای پیش بینی خستگی عاطفی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای.........................................................................................................................................................83
جدول 4-18- نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام برای پیش بینی خستگی عاطفی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای............................................................................................................84
جدول 4-19- نتایج رگرسیون گام به گام برای پیش بینی خستگی عاطفی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای........................................................................................................................................................85
جدول 4-20- نتایج رگرسیون برای پیش بینی خستگی روانی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای................................................................................................................................................86
جدول 4-21- نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی خستگی روانی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای.......................................................................................................................................87
جدول 4-22- نتایج رگرسیون گام به گام برای پیش بینی خستگی روانی توسط ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای...............................................................................................................................88



چکیده:
هدف اصلی این پژوهش، بررسی رابطه بین پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک های مقابله ای با فرسودگی زناشویی در زنان کارمند شهرستان اسلام آبادغرب بود.پژوهش حاضر توصیفی از نوع مطالعات همبستگی می‏باشد. جامعه آماری را کلیه زنان کارمند شهرستان اسلام آبادغرب تشکیل دادند. حجم نمونه پژوهش 144 کارمند زن بود که از بین اداره های این شهرستان به صورت خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای به کار گرفته شده شامل، مقیاس فرسودگی زناشویی پاینز و نانز، مقیاس پنج عاملی جدید شخصیت و فرم تجدیدنظر شده آن از مک کری و کاستا، مقیاس راهبردهای مقابله با تنیدگی اندلر و پارکر بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان صورت گرفت. نتایج نهایی پژوهش حاکی از آن بود که موافق بودن (عامل چهارم ویژگی های شخصیتی) می تواند فرسودگی زناشویی را پیش بینی کند، اما سائر عامل ها پیش بینی کننده فرسودگی زناشویی نیستند. همچنین نتایج نشان داد که از بین سبک های مقابله ای سبک هیجان مدار و سبک اجتنابی می توانند فرسودگی زناشویی را پیش بینی کنند. بنابراین یافته های به دست آمده نشان داد که گشودگی، موافق بودن، سبک هیجان مدار، وسبک اجتنابی توان پیش بینی فرسودگی زناشویی را دارند.
کلید واژه ها: ویژگی های شخصیتی، سبکهای مقابله ای، فرسودگی زناشویی




مبانی نظری دلزدگی زناشویی،علایم دلزدگی، شخصیت
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56
مبانی نظری دلزدگی زناشویی،علایم دلزدگی، شخصیت

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

مبانی نظری دلزدگی زناشویی،علایم دلزدگی، شخصیت


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری



فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق

مقدمه.....................................................................................................................................................12
2-1- دلزدگی و دلزدگی زناشوئی.........................................................................................................12
2-2- تعریف دلزدگی............................................................................................................................12
2-3- چگونگی پدیدآیی و تحول دلزدگی..............................................................................................14
2-4- علائم دلزدگی..............................................................................................................................15
2-5- دلزدگی زناشویی.........................................................................................................................18
2-5-1- تعریف دلزدگی زناشوئی..........................................................................................................18
2-5-2 مبانی نظری دلزدگی...................................................................................................................19
2-5-3- دلزدگی زناشوئی از دیدگاه اصالت وجودی و روان تحلیل گری..............................................19
2-5-4- سایر دیدگاه ها دلزدگی...........................................................................................................21
2-6- متغیرهایی که سبب تشدید دلزدگی می شوند...............................................................................21
2-6-1- متغیرهایی که از دلزدگی پیش گیری می کنند...........................................................................23
2-7- عوامل مرتبط با دلزدگی زناشوئی.................................................................................................24
2-7-1- استرس و دلزدگی زناشوئی......................................................................................................24
2-7-2- وظایف والدینی و دلزدگی زناشوئی.........................................................................................26
2-7-3- دلزدگی زناشویی و طول مدت ازدواج.....................................................................................27
2-8- تفاوت روند طبیعی زندگی مشترک و دلزدگی زناشوئی................................................................28
2-8-1- راه های جلوگیری از دلزدگی زناشوئی....................................................................................29
2-9- شخصیت.....................................................................................................................................31
2-10- نظریه های شخصیت..................................................................................................................34
2-10-1- رویکرد روان تحلیل گری......................................................................................................34
2-10-2 رویکرد پدیدار شناختی............................................................................................................35
2-10-3- رویکرد شناختی....................................................................................................................36
2-10-4- رویکرد رفتاری......................................................................................................................37
2-10-5- رویکرد یادگیری اجتماعی.....................................................................................................37
2-10-6- نظریه کتل.............................................................................................................................39
2-10-7- نظریه بقراط...........................................................................................................................39
2-10-8- نظریه کرچمر.........................................................................................................................40
2-10-9- رویکرد صفات......................................................................................................................41
2-11- تیپ های روان شناختی یونگ....................................................................................................42
2-12- پیشینه تاریخی مدل پنج عامل شخصیت.....................................................................................43
2-13- عوامل پنج گانه شخصیت...........................................................................................................46
2-13-1- روانژندی...............................................................................................................................47
2-13-2- برون گرایی...........................................................................................................................48
2-13-3- انعطاف پذیری......................................................................................................................49
2-13-4- دلپذیر بودن...........................................................................................................................50
2-13-5- مسئولیت پذیری و با وجدان بودن.........................................................................................50
2-14- سبک مقابله ای..........................................................................................................................51
2-14-1- طبقه بندی فرآیند مقابله ای....................................................................................................53
2-15- پیشینه تحقیق.............................................................................................................................55


فصل دوم
مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق










مقدمه:
خانواده نهادی است که همه نهادهای دیگر با آن ارتباط داشته و به حق شایسته است که بیش از این ها درباره خانواده تحقیق کنیم. خانواده جامعه ای است کوچک که از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است. بحث پیرامون خانواده و راه های تحکیم آن، از بحث های متداول مجامع علمی است و علوم مربوط به آن به ویژه مشاوره و روانشناسی تلاش می کنند که تدابیری به عمل آورند که روز به روز میراث خانواده را فزونی بخشند( لاورنس 2008).
تحقیق حاضر با بررسی رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبکهای مقابله ای با فرسودگی(دلزدگی) زناشویی، تلاشی است در جهت افزایش دوام و ثبات خانواده.
2- 1- دلزدگی و دلزدگی زناشویی
2-2 تعریف دلزدگی
دلزدگی استعاره یا کنایه ای است که معمولا برای توصیف یک حالت یا فرایند خستگی و فرسودگی که مشابه با خاموش شدن یک آتش یا فرونشاندن یک شمع است، اطلاق می شود.
در فرهنگ لغت، واژه از پا افتادن به عنوان شکست خوردن، کاملاً خسته شدن و یا فرسوده شدن بوسیله مطالبه بیش از اندازه انرژی، نیرو یا منابع تعریف شده است.
اولین نوشته هایی که در آن از دلزدگی یاد شده است مربوط به شکسپیر در 1599 می باشد.
دلزدگی مجموعه علایم خستگی عاطفی، شخصیت زدایی و کاهش بهره وری می باشد. خستگی عاطفی به تهی شدن یا خالی شدن منابع عاطفی که به وسیله تقاضاهای بین فردی ایجاد می شود، برمی گردد. شخصیت زدایی به رشد منفی و گرایشات بی رحمانه و عیب جویانه و بدگمانانه به همسر داشتن تاکید دارد که بعضی آشفتگی ها و پریشانی ها را شامل می شود که کاملاً با جنبه روانپزشکی این نشانه ها متفاوت است (اسکافلی و بونک 2003).
اندرسون و پاینز(1982) دلزدگی را به عنوان یک حالت خستگی جسمی، عاطفی و ذهنی که در شرایط درگیری طولانی مدت همراه با مطالبات عاطفی ایجاد می شود، می دانند. در این تعریف خستگی ذهنی با کاهش انرژی،خستگی مزمن، ضعف و تنوع وسیعی از شکایت های جسمی و روان تنی مشخص می شود.
در حالیکه، خستگی عاطفی شامل احساسات درماندگی، ناامیدی و فریب می شود، خستگی روانی به رشد نگرش منفی نسبت به خود و کار و زندگی بر می گردد. این نشانه ها در افراد بهنجار و طبیعی مشاهده می شود (به نقل از اسکافلی و بونک 2003).
از دیدگاه اصالت وجودی- روان تحلیل گری ، دلزدگی یک حالت تجربه شده خستگی جسمی، عاطفی و روانی است که از عدم تناسب مزمن بین توقعات و واقعیت ناشی می شود (پاینز و نانز 2003).
دلزدگی نتیجه فرایند فرسایش است که در آن افراد متعهد و با انگیزه روحیه شان را از دست می دهند ( پاینز 2005).
دلزدگی نتیجه درگیری طولانی مدت در موقعیت هایی است که از نظر عاطفی و احساسی مطالبات زیادی دارند. چنین موقعیت هایی معمولاً به علت تفاوت زیاد بین توقعات و واقعیت بروز می کنند (پاینز 1996 ترجمه شاداب 1381، 351).

در واقع دلزدگی با مجموعه ای از رؤیاها و انتظارات آغاز می شود، هنگامی که این رویاها محقق
نمی شوند و در عوض با تنبیه و تجارب استرس زا مواجه می شوند، نتیجه دلزدگی است. این موضوع به حوزه های زوجین، والدین و بچه ها نیز مرتبط می شود (پیپل 2000).

2-3 چگونگی پدیدآیی وتحول دلزدگی
دلزدگی با عدم تعادل میان منابع و تقاضا شروع می شود، یک ناهمخوانی میان انتظارات و ایده آل های افراد از یک سو و واقعیات از سوی دیگر. نتیجه ی ناهمخوانی استرس است. استرس ممکن است به طور آگاهانه و هوشیارانه مشاهده شود یا به طور ناآگاهانه در مدت طولانی پایدار بماند. در مرحله ی دوم به تدریج افراد، شروع به فشار عاطفی، فرسودگی و خستگی می کنند. مرحله سوم شامل تغییراتی در نگرش و رفتار می شود و در این مرحله افراد نگرش هایشان را در مورد زندگی زناشویی و همسر تغییر می دهند. سرانجام، نتیجه دلزدگی است (اسکافلی و بونک2003). دلزدگی نتیجه تلاش هایی است که یک شرایط بد، هموار می کند (پیپل 2000).
دلزدگی به علت ناکامی در عشق بروز می کند و پاسخی است در برابر مسائل وجودی. انباشته شدن فشارهای روانی تضعیف کننده عشق، افزایش تدریجی خستگی و یکنواختی و جمع شدن رنجش های کوچک، به بروز دلزدگی کمک می کنند. در واقع یافتن یک عامل زمینه ساز دلزدگی غیر ممکن است (پاینز 1996 ترجمه شاداب 1381).


نوع فایل word (قابل ویرایش) تعداد صفحات 110 صفحه چکیده جرایم رشا و ارتشاء یکی از بارزترین جرایم و مفاسد اقتصادی به شمار می روند کنوانسیون ملل متحد برای مبارزه با فساد، دادن رشوه به مقام های عمومی و ارتشای آنها را نخستین مصداق فساد تلقی کرده و از کشورهای عضو خواسته تا آن را در قوانین داخلی خود جرم انگاری کنند
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 110
بررسی حقوق ایران راجع به جرایم رشاء و ارتشاء و مقایسه با معیارهای بین المللی (سازمان ملل متحد) word

فروشنده فایل

کد کاربری 1263
کاربر
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 110 صفحه
چکیده
جرایم رشا و ارتشاء یکی از بارزترین جرایم و مفاسد اقتصادی به شمار می روند. کنوانسیون ملل متحد برای مبارزه با فساد، دادن رشوه به مقام های عمومی و ارتشای آنها را نخستین مصداق فساد تلقی کرده و از کشورهای عضو خواسته تا آن را در قوانین داخلی خود جرم انگاری کنند. کنوانسیون ملل متحد علیه فساد (United Nations Convention against Corruption) مبین گام های رو به جلویی است که از سوی جامعه جهانی برای مبارزه مؤثر با فساد برداشته شده است. این‌ سند ازآنجا که جزء اسناد الزام‌آور در عرصه‌ی بین‌المللی محسوب‌ می‌شود، هردولت با الحاق خود به ‌این ‎سند، تعهدات و الزاماتی را نیز می‌ پذیرد و به ‌اجرای این ‌تعهدات ملزم می‌شود. با پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران به ‌این‌کنوانسیون، تکالیفی در زمینه‌ی قانون‌گذاری، اجرایی، و همکاری‌های بین‌المللی بر این‌ دولت بارشده ‌است.
کلید واژه : رشاء، ارتشاء، کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه فساد، راشی، مرتشی
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه
الف: طرح مساله و موضوع اصلی پژوهش 2
ب: اهداف و ضرورت انجام تحقیق 3
پ: سوالات تحقیق 3
ث: فرضیه ها 4
ج: روش مورد استفاده در مطالعه و منابع تحقیق 5
ح: سازماندهی مطالب و ساختار پژوهش 5
۱ فصل اول : کلیات
۱-۱ مبحث اول : واژه شناسی 7
۱-۱-۱ گفتار اول : واژگان اصلی 7
۱-۱-۱-۱ رشاء،ارتشاءو رشوه 7
۱-۱-۱-۲ فساد مالی – اداری 9
۱-۱-۲ گفتار دوم : واژگان مرتبط 11
۱-۱-۲-۱ مقام عمومی و مقام غیرعمومی 11
۱-۱-۲-۲ اعمال نفوذ و سوداگری نفوذ 12
۱-۱-۲-۳ اخذ پورسانت و تحصیل منفعت نامشروع در معاملات عمومی 14
۱-۲ مبحث دوم : تاریخچه جرم انگاری رشاء و ارتشاء در حقوق ایران 16
۱-۲-۱ گفتار اول : قانون مجازات عمومی مصوب ۱۳۰۴ 16
۱-۲-۲ گفتار دوم : قانون خاص مصوب ۱۳۰۷ در جرم انگاری رشاء وارتشاء 18
۱-۲-۳ گفتار سوم: تصویب برخی مقررات تکمیلی در سال های قبل ازانقلاب 19
۱-۲-۴ گفتار چهارم : قانون تعزیرات مصوب ۱۳۶۲ 21
۱-۲-۵ گفتار پنجم : قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء،اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۶۷ 24
۱-۲-۶ گفتار ششم : قانون مجازات اسلامی(تعزیرات مصوب ۱۳۷۵) و تکمیل مقررات جرم انگاری
رشاء و ارتشاء 27
۱-۲ مبحث سوم : آشنایی اجمالی با کنوانسیون ملل متحد بر ضد فساد و اقدامات سازمان ملل
در زمینه مبارزه با فساد 28
۱-۳-۱ گفتار اول : اعلامیه مربوط به مبارزه با رشاء نسبت به مقامات خارجی در معاملات تجاری
بین المللی 31
۱-۳-۲ گفتار دوم : قانون نامه رفتار حرفه ای مقامات عمومی(اخلاق حرفه ای) 33
۱-۳-۳ گفتار سوم : مراحل تهیه و تدوین کنوانسیون ملل متحد بر ضد فساد 34
۱-۳-۴ گفتار چهارم : مرور اجمالی مقررات کنوانسیون 35
فصل دوم : جرم انگاری رشاء در حقوق ایران و انطباق آن با معیارهای سازمان ملل متحد
۲-۱ مبحث اول : عنصر قانونی جرم در حقوق ایران و مقررات مربوطه در کنوانسیون 41
۲-۱-۱ گفتار اول : عنصر قانونی جرم در حقوق ایران 41
۲-۱-۱-۱ جرم انگاری رشاء درم۵۹۲ ق.م.ا (تعزیرات) 41
۲-۱-۱-۲ مقررات تکمیلی در مورد معاملات صوری یا بلاعوض . 42
۲-۱-۱-۳ جرم انگاری رشاء نسبت به کارشناسان،ممیزان و داوران 42
۲-۱-۲ گفتار دوم : مقررات جرم انگاری رشاء در کنوانسیون 43
۲-۱-۲-۱ الف : جرم انگاری رشاء نسبت به مقامات عمومی در م ۱۵ کنوانسیون 43
۲-۱-۲-۲ ب : جرم انگاری رشاء نسبت به مقامات عمومی خارجی یا مقامات سازمان های عمومی
بین المللی در م ۱۵ کنوانسیون 44
۲-۱-۲-۳ جرم انگاری اختیاری رشاء نسبت به مقامات و اشخاص شاغل در بخش غیر عمومی
(خصوصی) ….. 44
۲-۲ مبحث دوم : عنصر مادی رشاء …. 45
۲-۲-۱ گفتار اول : عمل مجرمانه 45
۲-۲-۱-۱ وعده،پیشنهاد یا دادن امتیاز نامشروع به عنوان عمل مجرمانه در کنوانسیون 45
۲-۲-۱-۲ دادن وجه یا مال یا سند پرداخت وجه یا مال به عنوان عمل مجرمانه در حقوق ایران 46
۲-۲-۱-۳ امکان مجازات پیشنهاد دهنده یا وعده دهنده در حقوق ایران یا عدم امکان آن 47
۲-۲-۲ گفتار دوم : شرایط و اوضاع و احوال لازم برای تحقق جرم 47
۲-۲-۲-۱ شرایط مربوط به مرتکب 47
۲-۲-۲-۲ تحقق جرم نسبت به مقامات عمومی ملی و مقامات عمومی خارجی یا بین المللی …. 47
۲-۲-۲-۳ موضوع جرم رشوه (امتیازمالی یا غیر مالی یا هردو) .. 49
۲-۲-۲-۴ مستقیم یا غیر مسقیم بودن رشوه 49
۲-۲-۲-۵ تعلق یا اعطای امتیاز به نفع شخص ثالث 51
۲-۲-۲-۶ محدودیت جرم انگاری رشاء نسبت به مقامات خارجی یا بین المللی به موارد مرتبط با
تجارت بین الملل 51
۲-۳ مبحث سوم : عنصر روانی رشاء 53
۲-۳-۱ گفتار اول : علم به سمت طرف مقابل 53
۲-۳-۲ گفتار دوم : عمد در فعل یا سوءنیت عام 53
۲-۳-۳ گفتار سوم : قصد نتیجه یعنی قصد تحریک رشوه گیرنده به انجام فعل یا ترک فعل معین
در ارتباط با وظایف او 54
۲-۴ مبحث چهارم :عنصر مادی رشاء نسبت به کارشناسان و داوران درحقوق ایران 55
۲-۴-۱ گفتار اول : دادن وجه یا مال(و نه سند پرداخت وجه یا تسلیم مال) 55
۲-۴-۲ گفتار دوم : ضرورت تحقق نتیجه یعنی اتخاذ تصمیم یا ارائه نظریه مساعد توسط کارشناس
یا داور 56
۲-۵ مبحث پنجم : سایر مقررات جرم انگاری و مجازات رشاء 57
۲-۵-۱ گفتار اول : معاملات صوری یا بلاعوض 57
۲-۵-۲ گفتار دوم : مجازات جرم رشاء در حالت عادی 59
۲-۵-۳ گفتار سوم : عدم جرم انگاری شروع به رشاء و چگونگی حکم قانونی آن 61
۲-۵-۴ گفتار چهارم : جهات تخفیف یا معافیت از مجازات در جرم رشاء 62
فصل سوم : جرم انگاری ارتشاءدر حقوق ایران و انطباق آن با موازین کنوانسیون سازمان ملل
متحد بر ضد فساد
۳-۱ مبحث اول : عنصر قانونی و مقررات جرم انگاری در کنوانسیون 65
۳-۱-۱ گفتار اول : عنصر قانونی جرم در حقوق ایران 65
۳-۱-۱-۱ عنصر قانونی ارتشاء م۳ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس وکلاهبردای 66
۳-۱-۱-۲ عنصر قانونی ارتشاء توسط کارشناسان وداوران 68
۳-۱-۱-۳ عنصر قانونی ارتشاء به شکل معاملات صوری یا بلاعوض 68
۳-۱-۲ گفتار دوم : مقررات جرم انگاری در کنوانسیون 69
۳-۱-۲-۱ الزام به جرم انگاری ارتشاء مقامات عمومی ملی 69
۳-۱-۲-۲ جرم انگاری اختیاری ارتشاء نسبت به مقامات عمومی خارجی یا بین المللی 69
۳-۲ مبحث دوم : عنصر مادی جرم ارتشاء 70
۳-۲-۱ گفتار اول : عمل مجرمانه 70
۳-۲-۱-۱ الف : تقاضا یا دریافت به عنوان عمل مجرمانه در کنوانسیون 70
۳-۲-۱-۲ ب : قبول کردن به عنوان عمل مجرمانه در حقوق ایران 71
۳-۲-۲ گفتار دوم : شرایط لازم در مرتکب 73
۳-۲-۲-۱ مفهوم مقام عمومی در کنوانسیون 73
۳-۲-۲-۲ توصیف و عناوین سمت های قانونی مرتکب در حقوق ایران 74
۳-۲-۳ گفتار سوم : شرایط مشترک با جرم رشا 75
۳-۲-۳-۱در موضوع رشوه 75
۳-۲-۳-۲ مستقیم یا غیر مستقیم بودن 75
۳-۲-۳-۳ امکان ذینفع بودن شخص ثالث 76
۳-۲-۴ گفتار چهارم : ما به ازای دریافت رشوه 76
۳-۲-۴-۱ عمل مثبت مربوط به وظایف مرتشی 76
۳-۲-۴-۲ عمل صلبی(منفی)مربوط به وظایف مرتشی 77
۳-۲-۴-۳ عمل مرتبط با سازمان متبوع ولی خارج از حدود وظیفه 77
۳-۲-۴-۴ ناهماهنگی مقررات مابه ازای رشوه درمواد قانونی مربوط به رشاء و ارتشاء 78
۳-۳ مبحث سوم : عنصر روانی ارتشاء 78
۳-۳-۱ گفتار اول : علم به مقصود راشی 79
۳-۳-۲ گفتار دوم : قصد فعل یا سوءنیت عام 80
۳-۳-۳ گفتار سوم : عدم ضرورت قصد نتیجه 80
۳-۴ مبحث چهارم : مقررات تکمیلی و مجازات ارتشاء 81
۳-۴-۱ گفتار اول: مجازات اصلی ارتشاء 82
۳-۴-۲ گفتار دوم: مجازاتهای تکمیلی و تبعی در ارتشاء 82
۳-۴-۳ گفتار سوم: مجازات شروع به ارتشاء 83
۳-۴-۴ گفتار چهارم: کیفیات مخففه 85
۳-۴-۵ گفتار پنجم: کیفیات مشدده 86
نتیجه گیری 89
پیشنهادات 92
منابع و مآخذ 97
چکیده انگلیسی 102


نوع فایل word (قابل ویرایش) تعداد صفحات 186 صفحه نظم و امنیت لازمه ادامه حیات هر حکومتی می باشد و از جمله اهداف اصلی هر حکومتی، استقرار نظم و امنیت در جامعه به منظور پاسداری از هنجارهای اجتماعی و تامین آسایش فردی وعمومی افراد جامعه است
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 457 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 186
دانلود فایل ورد Word  مسئولیت پرسنل نیروهای مسلح در خصوص تیراندازی درحین انجام وظیفه

فروشنده فایل

کد کاربری 1263
کاربر
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 186 صفحه

نظم و امنیت لازمه ادامه حیات هر حکومتی می باشد و از جمله اهداف اصلی هر حکومتی، استقرار نظم و امنیت در جامعه به منظور پاسداری از هنجارهای اجتماعی و تامین آسایش فردی وعمومی افراد جامعه است. بنا براین سلاح، یکی از تجهیزات لاینفک می باشد که برای اجرای نظم و امنیت در اختیار پرسنل نیروهای مسلح در اجرای ماموریت های ذاتی قرارداده می شود، و پرسنل وظیفه دارند تا در چار چوب قوانین و مقررات در مصاف با اخلال گران امنیت با استفاده از آن اقدام نمایند.درحالت استفاده از سلاح و تیراندازی به سمت افراد و وسایل نقلیه،که نتایجی همچون قتل ، جرح و ایراد خسارت را به همراه دارد.اگر مامورتیرانداز رعایت ضوابط و مقررات قانونی را در تیراندازی خود ننماید، مسئولیت های کیفری و مدنی ناشی از آنرا باید بپذیرد و در صورتی که برابر ضوابط و مقررات قانونی تیراندازی نماید از هر گونه مسئولیت کیفری و مدنی مبرا خواهد بود، و چنانچه فرد مقتول یا مجروح یا زیان دیده مقصر نباشد. پرداخت دیه و جبران خسارت از بیت المال بر عهده دولت و سازمان های زیربط می باشد و اگر چنانچه افراد دیگری مقصر باشند، در این خصوص مسئول خواهند بود. در حقوق کیفری ایران به منظور حفظ نظم و امنیت از زمان دوره قاجاریه تاکنون قوانین و مقرراتی چند در خصوص برخورد با اخلال گران در نظم و امنیت وضع گردیده و نحوه استفاده از سلاح برای پرسنل مشخص شده ولی در خصوص تعیین مسئولیت دقیق آنان چارچوب دقیق و مشخصی وجود ندارد و محاکم با توجه به کیفیت هر پرونده اتخاذ تصمیم می نمایند. در این تحقیق با بررسی قوانین ، مقررات ، دیدگاه های حقوقی ، آرای محاکم و دیوان عالی کشور و با تطبیق آنها بادرنظرگرفتن اوضاع و احوال موجود، سعی بر آن است تا حدود و ثغور مسئولیت پرسنل تیرانداز رامشخص و با کم رنگ کردن اختلافات فاحش از طریق پیشنهاد، حذف یا اصلاح برخی مواد قانونی،گامی در جهت امنیت قضایی و دستیابی به عدالت اجتماعی برداشته شود.
واژگان کلیدی :پرسنل تیرانداز ، سلاح ، امنیت، مسئولیت کیفری
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 2
الف)تعریف مساله و بیان اهمیت آن 2
ب)سئوالات تحقیق 3
ج)فرضیه های تحقیق 3
د)هدفهای تحقیق 4
ه)کاربرد تحقیق 4
و)پیشینه و ساختار تحقیق 5
بخش اول: مبانی نظری مسئولیت پرسنل تیرانداز در حین انجام وظیفه یا به سبب انجام وظیفه 6
فصل اول: مفاهیم اقسام و پیشینه پرسنل تیرانداز و مسئولیت آنان 7
مبحث اول: مفاهیم و اقسام مسئولیت پرسنل تیرانداز 7
گفتار اول: مفهوم مسئولیت و پرسنل و سلاح 7
۱-مفهوم مسئولیت 7
۱-۱٫مفهوم لغوی مسئولیت 7
۲-۱٫مفهوم اصطلاحی مسئولیت 8
۲-مفهوم مامورین 8
۱-۲٫مفهوم لغوی مامورین 8
۲-۲٫مفهوم اصطلاحی مامورین 9
۳-مفهوم سلاح 9
۱-۳٫مفهوم لغوی سلاح 9
۲-۳٫مفهوم اصطلاحی سلاح 9
گفتار دوم: اقسام مسئولیت 10
۱-مسئولیت کیفری 10
۲-مسئولیت مدنی 10
۳- مسئولیت قراردادی 11
۴- مسئولیت اخلاقی 12
گفتار سوم: اقسام پرسنل تیرانداز 12
۱-مامورین مسلح نظامی 13
۲-مامورین مسلح غیر نظامی 14
گفتار چهارم:وجه افتراق تیراندازی مامورین در حین انجام وظیفه و یا به سبب انجام وظیفه 14
مبحث دوم:پیشینه تقنینی مسئولیت مامورین تیرانداز در حین انجام وظیفه و یا به سبب انجام وظیفه 15
گفتار اول: قوانین و مقررات قبل از انقلاب اسلامی 15
۱-قانون تشکیل ایالات و ولایات و دستورالعمل حکام مصوب ۱۴ ذیقعده ۱۳۲۵ ه.ق 15
۲-نظامنامه اداره نظمیه هیات وزرای نظام دولت مصوب ۱۳۳۳ ه.ق 17
۳-لایحه قانونی راجع به تشدید مجازات سارقین مسلح که وارد منزل یا مسکن اشخاص
می شوند مصوب ۲۵ خردادماه ۱۳۳۳ ه.ش 17
۴- ماده واحده قانون اجازه حمل و استعمال اسلحه به نگهبان بانکها مصوب ۱۳۵۰ ه.ش 18
۵- قانون تشکیل گارد صنعت نفت مصوب ۱۳۵۱ مجلس شورای ملی 19
گفتار دوم: قوانین و مقررات پس از انقلاب اسلامی 20
۱-آیین نامه پاسداری نیروهای مسلح مصوب ۱۳۶۰ 20
۲-آیین نامه قانونی و مقررات اجرای سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
مصوب ۱۳۶۴ 21
۳-قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ 21
۴-قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح مصوب ۱۳۷۱ 21
۵-قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری مصوب ۱۳۷۳ 21
۶-دستورالعمل خدمتی گارد محیط زیست مصوب ۱/۱/۱۳۷۵ 22
۷-آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۱۵ قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای
مسلح در موارد ضروری مصوب ۱۳/۶/۱۳۷۹ هیات وزیران 22
۸-آیین نامه اجرایی بند ۵ ماده ۳ قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح
در موارد ضروری مصوب ۳۰/۴/۱۳۸۱ هیات وزیران 22
۹-قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح مصوب ۹/۱۰/۱۳۸۲ 23
۱۰-آیین نامه اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مصوب ۱۳۸۴
ریاست قوه قضائیه. 24
گفتار سوم: مقررات و اصول حاکم بر تیراندازی 25
۱-اصول ضرورت تیراندازی 25
۲-اصل تحذیر یا دادن هشدار لازم 26
۳-اصل تناسب در تیراندازی در حین انجام وظیفه 28
فصل دوم-مباحث و ویژگیهای مربوط به سلاح مامورین تیرانداز 30
مبحث اول: انواع سلاح،ویژگی و شرایط استفاده از آن 30
گفتار اول- انواع سلاح 30
۱-سلاح سرد جنگی 31
۲-سلاح شکاری 31
گفتار دوم-حق یا تکلیف بودن استفاده از سلاح 33
۱-بیان مقررات قانونی 33
۲-حق یا تکلیف بودن موضوع 34
گفتار سوم- شرایط لازم جهت بکارگیری سلاح 35
۱-سلامت جسمانی و روانی متناسب با ماموریت محوله 35
۲-فراگرفتن آموزشهای لازم در راستای ماموریت محوله 36
۳-تسلط کامل در بکارگیری سلاح واگذار شده 36
۴-آشنایی کامل به قانون و مقررات مربوط به بکارگیری سلاح 36
مبحث دوم: جایگاه پرسنل تیرانداز در حین انجام وظیفه یا به سبب انجام وظیفه در
قلمرو عوامل موجهه جرم 38
گفتار اول-تکالیف فرماندهان و مامورین 38
۱-تکالیف فرماندهان در قبال مامورین 38
۲-تکالیف پرسنل تیرانداز در قبال فرمانده 41
گفتار دوم-حکم قانون و امر آمر قانونی 42
۱-حکم قانون 44
۲-امر آمر قانونی 46
۳- مسایل مربوط به غیر قانونی بودن آمر و اوامر غیر قانونی 47
گفتار سوم- دفاع مشروع 51
۱-شرایط تجاوز یا تعرض به شخص مورد تجاوز 53
۲-شرایط دفاع 54
بخش دوم: مبانی عملی مسئولیت مامورین تیراندازدر حین انجام وظیفه و یا به سبب انجام وظیفه 56
فصل اول: شرایط اختصاصی و موارد مجاز تیراندازی توسط پرسنل در حین انجام وظیفه 57
مبحث اول: تیراندازی در دفاع از خود و دیگران و دستگیری مجرمین 57
گفتار اول-دفاع از خود در برابر مهاجمین مسلح و غیر مسلح 57
۱-دفاع از خود در برابر مهاجمین مسلح 58
۲-دفاع از خود در برابر مهاجمین غیر مسلح 58
گفتار دوم- دفاع از دیگران در برابر مهاجمین 59
۱-دفاع از جان دیگران در برابر مهاجمین 59
۲-دفاع از مال و عرض و ناموس و یا آزادی تن دیگران 59
گفتار سوم- تیراندازی بمنظور دستگیری مجرمین 60
۱-دستگیری سارق 60
۲- دستگیری قاطع الطریق 60
۳-دستگیری عامل ترور 60
۴-دستگیری عامل تخریب 61
۵-دستگیری عامل انفجار 62
مبحث دوم: تیراندازی بمنظور استقرار نظم و امنیت، توقف وسایل نقلیه و توقیف زندانیان متواری 64
گفتار اول- تیراندازی بمنظور استقرار امنیت و نظم 64
۱-تیراندازی برای حفظ اماکن انتظامی 64
۲-تیراندازی برای حفظ سلاح مامور 65
۳-تیر اندازی برای حفظ اماکن حیاتی و حساس 66
۴- تیراندازی برای جلوگیری از تردد غیر مجاز از مرزها 68
۵- بکارگیری سلاح در راهپیمایی های غیر قانونی و شورش غیر مسلحانه 70
۶-بکارگیری سلاح در راهپیمایی ها و ناآرامی ها وشورش های مسلحانه توسط پرسنل تیرانداز 73
گفتار دوم-تیراندازی بمنظور توقف وسایل نقلیه 75
۱-قراین معتبر 77
۲-دلایل معتبر 77
۳- اطلاعات موثق 78
۴- شرایط تیراندازی بمنظور متوقف کردن وسایل نقلیه 79
۱-۴٫وسیله نقلیه مسروقه باشد 79
۲-۴٫وسیله نقلیه حامل افراد متواری باشد 79
۳-۴٫وسیله نقلیه حامل اموال مسروقه باشد 81
۴-۴٫وسیله نقلیه حامل قاچاق باشد 81
۵-۴٫وسیله نقلیه حامل مواد مخدر باشد 83
۶-۴٫وسیله نقلیه حامل سلاح و مهمات غیر مجاز باشد 85
گفتار سوم-تیراندازی به منظور توقیف زندانیان و بازداشتی های متواری 91
۱-زندان،بازداشتگاه و انواع آن 91
۲-مقررات و شرایط مربوط به این تیراندازی 92
نتیجه گیری 99
فصل دوم: وظایف و پیامدهای تیرندازی مامورین مسلح 100
مبحث اول: وظایف مامورین مسلح 100
گفتار اول- وظایف مامورین قبل از تیراندازی 100
۱-گزارش بیماری جسمانی یا روانی خود به فرمانده 100
۲-گزارش عدم آموزش یا ضعف آموزش به فرمانده 100
۳-احراز حق تیراندازی مطابق قانون 101
۴-احراز ضرورت تیراندازی مطابق قانون 101
۵-دادن ایست و اخطار 101
گفتار دوم- وظایف مامورین هنگام تیراندازی 102
۱-رعایت اصل تناسب در تیراندازی 102
۲-هدف قرار دان پا در هنگام تیراندازی 102
۳-مراقبت در جهت عدم آسیب رساندن به اشخاص ثالث 103
گفتار سوم- وظایف مامورین پس از تیراندازی 103
۱-مواظبت و مراقبت از حال مجروحین 103
۲-حفظ صحنه 103
۳-تنظیم صورتجلسه در خصوص ماوقع 104
مبحث دوم: پیامدهای حقوقی تیراندازی 104
گفتار اول- مسئولیت مدنی مامورین 104
۱-مسئولیت مدنی مامورین از منظر قوانین 104
۲-مسئولیت مدنی مامورین از منظر آراء محاکم دیوان عالی کشور 106
۳-مسئولیت مدنی مامورین از نظر دیدگاه های حقوقی 107
گفتار دوم- مسئولیت کیفری مامورین 114
۱-مسئولیت کیفری مامورین از منظر قوانین 114
۱-۱٫تیراندازی غیر قانونی عمدی 114
۲-۱٫تیراندازی های غیرقانونی شبه عمدی 121
۳-۱٫تیراندازی های غیر قانونی خطای محض 123
۲-مسئولیت کیفری مامورین تیرانداز از منظر آراء محاکم دیوان عالی کشور 124
۱-۲٫تیراندازی های غیر قانونی عمدی 124
۲-۲٫تیراندازی های غیرقانونی شبه عمدی 125
۳-۲٫تیراندازی های غیر قانونی خطای محض 126
۳-مسئولیت کیفری مامورین تیرانداز از منظر دیدگاه های حقوقی 127
۱-۳٫دیدگاه های حقوقی در تیراندازی های غیر قانونی عمدی 127
۲-۳٫دیدگاه های حقوقی در تیراندازی های غیر قانونی شبه عمدی 130
۳-۳٫دیدگاه های حقوقی در تیراندازی های غیر قانونی خطای محض 134
گفتار سوم- زوال مسئولیت مامورین و تحقق مسئولیت دولت و مراجع ذیربط و دیگران 135
۱-زوال مسئولیت مامورین از منظر قوانین 135
۱-۱٫قانون مجازات اسلامی 135
۲-۱٫قانون بکارگیری سلاح در موارد ضروری 136
۳-۱٫قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح 137
۲-زوال مسئولیت مامورین تیرانداز از منظر آراء محاکم و دیوان عالی کشور 137
۱-۲٫زوال مسئولیت مامورین تیرانداز و زوال مسئولیت دولت و مراجع ذیربط 137
۲-۲٫زوال مسئولیت مامورین تیرانداز و تحقق مسئولیت دولت و مراجع ذیربط 137
۳-۲٫زوال مسئولیت مامورین تیرانداز و تحقق مسئولیت دیگران 138
۳-زوال مسئولیت مامورین تیرانداز و تحقق مسئولیت دولت و مراجع ذیربط و دیگران از منظر دیدگاههای حقوقی 139
۱-۳٫زوال مسئولیت مامورین 139
۲-۳٫زوال مسئولیت مامورین تیرانداز و تحقق مسئولیت دولت و مراجع ذیربط 141
۳-۳٫زوال مسئولیت مامورین تیرانداز و تحقق مسئولیت دیگران 142
نتیجه گیری 145
پیشنهادات 148
پیوست ها 150
منابع و ماخذ 185


فرمت فایل اصلی doc در قالب 190 صفحه چکیده ماهیت پویای شبکه جهانی و ابعاد رو به رشد آن، بازیابی دقیق اطلاعات را دشوار ساخته است پاسخ های نادرست برگشت داده شده به وسیله ی موتورهای جستجو، خصوصا برای عبارات پرس‌و‌جو با معانی مختلف، باعث نارضایتی کاربران وب شده‌است که نیاز به پاسخ های دقیق برای تقاضاهای اطلاعاتی خود دارند
دسته بندی کامپیوتر
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 3237 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 190
دانلود فایل ورد Word  توسعه ی تکنیک های وب کاوی به منظور شخصی سازی اطلاعات در موتورهای جستجو

فروشنده فایل

کد کاربری 1263
کاربر

فرمت فایل اصلی : doc در قالب 190 صفحه

چکیده

ماهیت پویای شبکه جهانی و ابعاد رو به رشد آن، بازیابی دقیق اطلاعات را دشوار ساخته است. پاسخ های نادرست برگشت داده شده به وسیله ی موتورهای جستجو، خصوصا برای عبارات پرس‌و‌جو با معانی مختلف، باعث نارضایتی کاربران وب شده‌است که نیاز به پاسخ های دقیق برای تقاضاهای اطلاعاتی خود دارند. امروزه موتورهای جستجو تلاش می‌کنند تا درخواست کاربران را از طریق مطالعه سابقه جستجو و یا حتی شرکت دادن کاربران در فرایند جستجو به منظور روشن ساختن آنچه که آن‌ها واقعا نیاز دارند، دریابند. این روند بخشی از تلاش موتورهای جستجو برای شخصی‌سازی است.

یکی از موتورهای جستجوی شخصی‌سازی شده ی خوش تعریف و خوش ساخت، اسنکت[1] است که از مشارکت کاربر برای فرایند شخصی‌سازی استفاده می‌کند. در این تحقیق بر اساس الگوریتم شخصی‌سازی شده اسنکت، یک معماری از موتور جستجوی شخصی‌سازی شده جدید پیشنهاد شده به نام PSEFiL ارائه شده‌است که با دخالت دادن کاربر و فیلتر سازی لینک ها پاسخ هایی با کمترین میزان یا عدم وجود انحراف موضوع به منظور غنی سازی مجموعه جواب، به کاربران تحویل می‌دهد. علاوه بر این، مجموعه جواب مستحکم است زیرا هر لینک موجود در مجموعه نتایج، یا دارای رتبه بالایی از سایر موتورهای جستجو است و یا کمترین انحراف موضوع را با یک فرایند اسکن دستی دقیق داراست. بعلاوه هر لینک به روشنی برای هر معنی ذهنی موجود از یک عبارت پرس‌و‌جو طبقه‌بندی شده‌است. یکی از اهداف PSEFiL، آماده سازی و تحویل پاسخ های دقیق است نه تحویل مجموعه پاسخی با لینک های بیشتر که ممکن است محتوایشان دقت کم داشته و یا دقیق نباشند.

کلمات کلیدی

موتور جستجو، بهینه سازی موتور جستجو، شخصی‌سازی موتور جستجو، ساختارکاوی وب, محتوا کاوی وب

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول(کلیات)

    1. مقدمه
    2. بیان مسئله و اهمیت آن
    3. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
    4. ساختار
    5. فصل دوم(مبانی و مفاهیم پایه

۲-۱ مقدمه

۹ ۲-۲ وب‌کاوی

۲-۳ تکامل تاریخی از وب‌کاوی

۲-۴ مشکلات کاربران در استفاده ازوب

۲-۵ شباهت ها و تفاوت های وب‌کاوی و داده کاوی

۲-۶ الگوریتم های وب‌کاوی

۲-۷ دسته بندی وب‌کاوی

۲-۷-۱ محتوا کاوی وب

۲-۷-۱-۱ دیدگاه های محتوا کاوی وب

۲-۷-۱-۲ داده‌های محتوا کاوی وب

۲-۷-۱-۳ رویکردها و تکنیک های محتواکاوی وب

۲-۷-۱-۴ انواع محتواکاوی وب

۲-۷-۲ ساختارکاوی وب

۲-۷-۲-۱ دسته های ساختار کاوی وب بر اساس نوع داده ساختاری

۲-۷-۲-۲ مدل های بازنمایی ساختار وب

۲-۷-۲-۳ کاربردهای ساختارکاوی وب

۲-۷-۳ کاربردکاوی وب

۲-۷-۳-۱ فازهای کاربرد کاوی وب

۲-۷-۳-۲ انواع داده‌های کاربردکاوی

۲-۷-۳-۳ کاربردهای کاربردکاوی وب

۲-۸ کاربردهای وب‌کاوی

۲-۹ چالش های وب کاوی

۲-۱۰ موتور جستجو

۲- ۱۱ تاریخچه موتورهای جستجو

۲-۱۲ موتورهای جستجو را از لحاظ پشتیبانی های مالی و نیروی انسانی

۲-۱۲-۱ موتورهای جستجوی آزمایشی

۲-۱۲-۲ موتورهای جستجوی تجاری

۲-۱۳ معماری کلی موتورهای جستجو و کارکرد آن‌ها

۲-۱۳-۱ درون کاو(خزنده )

۲-۱۳-۲ کنترل درون کاو

۲-۱۳-۳ انباره ی صفحات

۲-۱۳-۴ ماجول شاخص دهی

۲-۱۳-۵ ماجول Collection Analysis

۲-۱۳-۶ Utility Index

۲-۱۳-۷ موتور پرس‌و‌جو

۲-۱۳-۸ ماجول رتبه بندی

۲-۱۴ اهمیت موتورهای جستجو

۲-۱۵ مشکلات موتورهای جستجو در ارائه نتایج

۲-۱۶ بهینه سازی موتور جستجو

۲-۱۷ هدف SEO

۲-۱۸ مزیت بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو

۲-۱۹ فرآیند بهینه سازی موتورها­ی جستجو

۲-۲۰ نتیجه گیری

فصل سوم(شخصی سازی موتورهای جستجو)

۳-۱ مقدمه

۳-۲ علت شخصی‌سازی موتور جستجو

    1. تعریف شخصی‌سازی
    2. مراحل شخصی‌سازی

۳-۴-۱ شناخت کاربر

۳-۴-۱-۱ روش‌های کمک به کاربران در جستجو در وب

۳-۴-۱-۱-۱ خوشه‌بندی کد آماده- وب

۳-۴-۱-۱-۲ شخصی‌سازی فهرست رتبه‌بندی شده- مسطح از نتایج پرس‌و‌جو

۳-۴-۱-۲ راه حل های مشکل خوشه‌بندی کد آماده وب

۳-۴-۱-۲-۱ خوشه بندی مسطح

۳-۴-۱-۲-۱-۱ کلمات تنها و خوشه بندی مسطح

۳-۴-۱-۲-۱-۲ جملات و خوشه بندی مسطح

۳-۴-۱-۲-۲ خوشه‌بندی سلسله مراتبی

۳-۴-۱-۲-۲-۱ کلمات تنها و خوشه‌بندی سلسله مراتبی

۳-۴-۱-۲-۲-۲ جملات و خوشه‌بندی سلسله مراتبی

۳-۴-۱-۳ معرفی اسنکت

۳-۴-۱-۴ شرح معماری اسنکت

۳-۴-۱-۴-۱ انتخاب جمله و رتبه‌بندی

۳-۴-۱-۴-۲ خوشه بندی سلسله مراتبی

۳-۴-۱-۴-۳ شخصی‌سازی نتایج جستجو

۳-۴-۱-۵ مرور اسناد سلسله مراتب برای استخراج اطلاعات

۳-۴-۱-۶ مرور اسناد سلسله مراتب برای انتخاب نتایج

۳-۴-۱-۷ اصلاح پرس‌و‌جو

۳-۴-۱-۸ رتبه‌بندی شخصی‌سازی شده

۳-۴-۱-۹ واسطه شخصی‌سازی شده وب

۳-۴-۱-۱۰ نتایج تجربی

۳-۵-۱-۱۰-۱ پیمایش های کاربران

۳-۴-۱-۱۰-۲ مجموعه داده اسنکت و شواهد حکایتی

۳-۴-۱-۱۰ -۳ ارزیابی اسنکت

۳-۴-۱-۱۰ -۳ – ۱ مزایای استفاده از DMOZ….

۳-۴-۱-۱۰ -۳ -۲ مزایای استفاده از شاخص محکم متن

۳-۴-۱-۱۰ -۳ -۳ مزایای استفاده از موتورهای چندگانه

۳-۴-۱-۱۰ -۳ -۴ مزایای استفاده از جملات فاصله دار به عنوان برچسب‌های پوشه

۳-۴-۱-۱۰ -۳ -۵ تعداد کدهای آماده وب موجود در پوشه‌ها

۳-۴-۲ مدل سازی کاربر

۳-۴-۲-۱ مدل سازی صریح کاربر

۳-۴-۲-۲ مدل سازی ضمنی کاربر

۳-۴-۲-۲-۱ Caption Nemo

۳-۴-۲-۲ -۱-۱ فضاهای جستجوی شخصی

۳-۴-۲-۲ -۱-۱-۱ مدل شخصی بازیابی

۳-۴-۲-۲ -۱-۱-۲ سبک ارائه شخصی

۳-۴-۲-۲ -۱-۱-۳ موضوع مورد نظر شخصی

۳-۴-۲-۲ -۱-۲ پیاده سازی سیستم

۳-۴-۲-۲ -۱-۲ -۱ رتبه‌بندی

۳-۴-۲-۲ -۱-۲-۲ طبقه‌بندی سلسله مراتبی صفحات وب بازیابی شده

۳-۴-۲-۲ -۱-۳ مطالعه کاربر

۳-۴-۲-۲ -۱-۳ -۱ آزمایش

۳-۴-۲-۲ -۱-۳ -۲ آزمایش ۲

۳-۴-۲-۲ -۳ شخصی‌سازی الگوریتم رتبه‌بندی صفحه

۳-۴-۲-۲ -۴ الگوریتم LTIL.

۳-۴-۲-۲ -۵ روش IA.

۳-۴-۳ اجرای سیستم شخصی‌سازی

۳-۴-۳-۱ روش قطعی

۳-۴-۳-۲ روش فازی

۳-۴-۳-۳ شخصی‌سازی موتورهای جستجو با استفاده از شبکه های مفهومی فازی و ابزارهای داده کاوی

۳-۴-۳-۳ -۱ پیش زمینه

۳-۵-۳-۳ -۲ روش پیشنهادی

۳-۴-۳-۳ -۳ ارزیابی سیستم و بررسی نتایج به‌دست آمده

۳-۵ نتیجه گیری

فصل چهارم(مدل پیشنهادی برای شخصی‌سازی موتورجستجوونتایج بدست آمده از آزمایش ها)

۴-۱ مقدمه

۴-۲ شرح آزمایشها و تجزیه مسئله.

۴-۳ نتیجه گیری

فصل پنجم(رابط کاربری موتور جستجو)

۵-۱ مقدمه

۵-۲ رابط کاربری موتور جستجوی شخصی‌سازی شده PSEFiL

۵-۳ اهمیت موتور جستجوی شخصی‌سازی شده PSEFiL

۵-۴ نتیجه گیری

فصل ششم(نتیجه گیری)

۶-۱ مقدمه

۶-۲ مروری بر فصول گذشته

۶-۳ موتور جستجوی پیشنهادی شخصی‌سازی شده PSEFiL

۶-۴ نتیجه گیری

۶-۵ پیشنهادات و مطالعات آتی

مقالات مستخرج

فهرست منابع

چکیده انگلیسی


نوع فایل word (قابل ویرایش) تعداد صفحات 152 صفحه چکیده با توجه به شکل گیری گروههای تروریستی در دهه های اخیر و تشکیل این گروهها از اتباع کشورهای مختلف و با در نظر گرفتن این موضوع که فعالیت های این گروهها دیگر از حالت فعالیت داخل یک سرزمین خارج شده و به فعالیت بین المللی تبدیل شده است و بعد از اعلام نظر جورج بوش مبنی بر جنگ با تروریسم بحثی در
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 631 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 152
دانلود فایل ورد Word  آثار و پیامدهای تروریسم بر حقوق مخاصمات مسلحانه بین المللی

فروشنده فایل

کد کاربری 1263
کاربر
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 152 صفحه

چکیده
با توجه به شکل گیری گروههای تروریستی در دهه های اخیر و تشکیل این گروهها از اتباع کشورهای مختلف و با در نظر گرفتن این موضوع که فعالیت های این گروهها دیگر از حالت فعالیت داخل یک سرزمین خارج شده و به فعالیت بین المللی تبدیل شده است و بعد از اعلام نظر جورج بوش مبنی بر جنگ با تروریسم بحثی در محافل حقوقی و سیاسی پدیدار شد که در زمان مبارزه با ترویسم مانند القاعده و داعش که توانسته اند کنترل کشور و یا بخشهای مهمی از یک سرزمین را در اختیار بگیرند می بایست از چه قوانینی استفاده نمود و در زمان دستگیری و محاکمه و گذراندن دوران محکومیت نیز از چه قوانینی باید استفاده کرد . اکثر قریب به اتفاق اندیشمندان نظر بر این موضوع دارند که می بایست از قوانی و حقوق بین الملل جنگ استفاده نمود اما با توجه به پیچیدگی های فراوانی که وجود دارد و عدم انطباق بخشهای زیادی از حقوق بین الملل جنگ با مفهوم تروریسم ما در این تحقیق به دنبال این موضوع هستیم که تروریسم چه تاثیر بر حقوق بین الملل جنگ قرار داده است روش مورد استفاده در این تحقیق روش کتابخانه ای و استفاده از مقالات معتبر در مجلات علمی داخلی وخارجی بوده است ونتایج به دست آمده از این تحقیق به این شکل بود که در یافتیم بعد از ۱۱ سپتامبر و مبارزه با تروریسم ( از منظر کشورهای غربی جنگ با تروریسم ) و دستگیری های فراوان از مظنونین عملیاتهای تروریستی و همچنین عوامل این گونه اقدامات بسیاری از مفاد حقوق بین الملل جنگ در خصوص غیر نظامیان درگیر در این گونه درگیری ها ، سربازان ارتش های کشورهای در معرض خطر تروریسم عوامل و نیروهای تروریستی رعایت نگردیده و کشورها براساس نظر سیاسی و منافع ملی خود اقدام نموده و بسیاری از قوانین مصوب جهانی را زیر پا گذاشته اند از جمله بازداشتهای طولانی مدت بدون تفهیم اتهام ، شکنجه های فراوان و جاسوسی از تمامی کشورها و مردم به بهانه مبارزه با تروریسم انجام شده است ؛ و می بایست برای جلوگیری از این گونه اقدامات در اولین اقدام تعریف درستی از تروریسم زیر نظر سازمان ملل که مورد قبول همگان باشد انجام گیرد و بعد از آن کنوانسیونی در خصوص نحوه محاکمه عوامل تروریستی به تصویب برسد و به دلیل وضعیت فرهنگی در جوامع جهانی می بایست مبارزات با تروریسم را به اتحادیه های منطقه ای سپرد تا براساس شرایط هر منطقه این اقدامات انجام پذیرد
کلید واژه : تروریسم – حقوق- مخاصمات – بین المللی
فهرست مطالب
فصل اول 1
مقدمه 1
۱-۱مقدمه 2
۱-۲ اهمیت موضوع 3
۱-۳ سؤال اصلی 5
۱-۴ فرضیات 5
۱-۵ روش پژوهش 5
۱-۶ سازماندهی تحقیق 6
۱-۷ پیشینه تحقیق 6
۱-۸ بخش اول (مشکلات تعریف تروریسم) 6
۱-۹ بخش دوم (تعریف تروریسم) 8
۱-۹-۱ تعریف تروریسم از نظر فرهنگ لغات جهانی و اندیشمندان بزرگ 13
۱-۹-۲ تروریسم از نگاه ملی 17
۱-۹-۳ تعریف تروریسم از منظر کنوانسیون ها و اسناد بین المللی 18
۱-۹-۴ تعریف تروریسم از منظر اسلام و سازمان کنفرانس اسلامی 20
۱-۱۰ کنوانسیون ها و قطعنامه ها در خصوص تروریسم 24
۱-۱۰-۱ فهرست بیست کنوانسیون مرتبط با پدیده تروریسم 26
فصل دوم 29
حقوق جنگ 29
۲-۱ حقوق جنگ و حقوق بین الملل 30
۲-۲ تعریف جنگ و حقوق جنگ 31
۲-۲-۱ عناصر سازنده مفهوم حقوقی جنگ 31
۲-۳ منابع حقوق جنگ 33
۲-۴ حقوق بشردوستانه 36
۲-۵ طبقه بندی تروریسم 37
۲-۵-۱ معرفی انواع تروریسم مطرح در سطح بین المللی 43
۲-۵-۲ تروریسم دولتی: 44
۲-۵-۳ تروریسم مذهبی: 44
۲-۵-۴ تروریسم نوین: 45
۲-۵-۶ تروریسم بین المللی: 46
۲-۶ تحول تاریخی تروریسم بین المللی 47
۲-۶-۱ عناصر مفهومی تروریسم بین المللی 48
۲-۷ سازمان ملل و استراتژی مبارزه با تروریسم 52
۲-۷-۱ شورای امنیت 53
۲-۷-۲ مجمع عمومی 56
۲-۸ تامین مالی تروریسم 61
فصل سوم 70
تاثیر تروریسم بر حقوق بشر و حقوق جنگ 70
۳-۱ تاثیر تروریسم بر حقوق بشر 71
۳-۱-۱ آزادی بیان و تروریسم 78
۳-۲ تروریسم و تاثیر آن بر حقوق جنگ ( حقوق بشر دوستانه ) 80
۳-۳ تروریسم در مخاصمه مسلحانه بین المللی 85
۳-۳-۱ دفاع مشروع و کنترل موثر 90
۳-۳-۲ بازداشت شدگان مبارزه با تروریسم 94
۳-۳-۳ جنبشهای آزادیبخش ملی و تروریسم 97
۳-۴ تروریسم در مخاصمه مسلحانه غیر بین المللی 104
۳-۵ دیوان بین المللی کیفری و تروریسم 106
۳-۵-۱ تروریسم به عنوان جرم جنگی 107
۳-۵-۲ تروریسم به عنوان نسل کشی 108
۳-۵-۳ تروریسم به عنوان جرم ضد بشری 109
۳-۵-۴ ارتکاب جرایم خاص منتهی به جنایات ضد بشری 109
۳-۵-۵ جرم ارتکابی به عنوان بخشی از حمله گسترده یا سازمان یافته 109
۳-۵-۶ حمله علیه هر جمعیت غیر نظامی 110
۳-۶ صلاحیت دیوان کیفری بین المللی 111
۳-۶-۱ موانع صلاحیتی 112
۳-۶-۲ مانع تکمیلی بودن 112
۳-۶-۳ دیگر موانع 113
۳-۷ تروریسم در چارچوب صلاحیت قضایی دیوان کیفری بین المللی 114
فصل چهارم 115
جمع بندی و نتیجه گیری 115
۴-۱ نتیجه گیری نهایی بخش تروریسم و حقوق جنگ 116
۴-۲ نتیجه گیری 118
۴-۳ راهکارهای پیشنهادی 131
فهرست منابع 133


نوع فایل word (قابل ویرایش تعداد صفحات 117 صفحه چکیده نیاز به امنیّت از اساسی ترین نیاز های بشر است، که ارتکاب جرایم آن را مختل می کند جرم جاسوسی نیز از زمره ی جرایم علیه امنیّت و آسایش عمومی محسوب می باشد بنابراین، هر گونه ارتباط با دولت متخاصم جاسوسی و اقدام علیه امنیّت محسوب می شود
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 230 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117
بررسی ارکان تشکیل دهنده ی جرم جاسوسی در حقوق ایران با نگاهی به حقوق انگلیس word

فروشنده فایل

کد کاربری 1263
کاربر
نوع فایل: word (قابل ویرایش
تعداد صفحات : 117 صفحه

چکیده:
نیاز به امنیّت از اساسی ترین نیاز های بشر است، که ارتکاب جرایم آن را مختل می کند. جرم جاسوسی نیز از زمره ی جرایم علیه امنیّت و آسایش عمومی محسوب می باشد. بنابراین، هر گونه ارتباط با دولت متخاصم جاسوسی و اقدام علیه امنیّت محسوب می شود. فصل اول«قانون تعزیرات» 1375 این جرم و جرایم وابسته به آن را در چند ماده مورد بحث قرار داده است که می توان آن ها را از مصادیق جاسوسی و یا جرایم وابسته به آن دانست. اعدام، به عنوان شدیدترین میزان مجازات برای جاسوسان و حبس از یک ماه تا ده سال به عنوان حداقل مجازات در ماده۵۰۸در نظر گرفته شده است. جرم جاسوسی در شرایط مختلف دارای مجازات متفاوت است. به عنوان مثال، جاسوسی برای دولت متخاصم و در شرایط جنگ معمولاً مجازاتش اعدام است. (ماده۵۰۹)جاسوسی، بردن اسناد محرمانه و امنیّتی، ورود به مکان های ممنوعه مانند امکنه نظامی و امنیّتی در قانون ذکر شده و در آیین نامه ی وزارت اطلاعات برخی موارد در بحث جاسوسی و روش ها و مصادیق ذکر شده است اما آیین نامه ای که به صراحت مصادیق جاسوسی را عنوان کند وجود ندارد. اهداف کلی این تحقیق، بررسی ارکان تشکیل دهنده ی این جرم در قانون ایران با نگاهی به حقوق انگلیس است. امید است تا بدینوسیله به فهم روشنی از این جرم دست یابیم. سوالات اصلی این تحقیق عبارتند از: آیا جرم جاسوسی در قانون مجازات اسلامی تعریف شده است؟ جرم جاسوسی در انگلستان چگونه جرمی دانسته شده است؟ سوال فرعی، عمده دیدگاه های حقوقی راجع به جرم جاسوسی در حقوق داخلی ایران چیست؟ فرضیه های تحقیق عبارتند از: جرم جاسوسی در قانون مجازات اسلامی تعریف نشده است، جرم جاسوسی در قانون انگلیس جرمی سیاسی ست، در ایران بر اساس قانون مجازات اسلامی، باهرگونه اقدام علیه امنیّت ملی کشور برخورد می شود و فرد خاطی به مجازات خواهد رسید. در واقع جاسوسی در ایران، از شاخه های محاربه است و این اقدام به هرگونه و شیوه ای از جمله اخلال در امنیّت، فاش ساختن اسرار جامعه اسلامی، هموار کردن راه برای نفوذ بیگانگان و یا زمینه سازی برای سلطه سیاسی، فرهنگی یا نظامی بر جامعه اسلامی، ممنوع است. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی و تحلیلی است. ابزار گردآوری اطلاعات، فیش برداری است. نتایج تحقیق نشان داد که ماده ی ۵۰۱ «قانون تعزیرات» مصوب ۱۳۷۵می تواند به عنوان رکن قانونی جاسوسی باشد.
واژگان کلیدی: جاسوسی، جرایم علیه امنیّت، آسایش عمومی، اسناد، محرمانه، محاربه.
فهرست مطالب
چکیده: 1
فصل اول : 3
کلیات 3
۱-۱ مقدمه 4
۱-۲ بیان مسأله: 5
۱-۳ اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 7
۱-۴ اهداف تحقیق 7
۱-۵ سوالات تحقیق: 7
۱-۶ فرضیه های تحقیق: 7
۱-۷ سوابق و پیشینه ی تحقیق: 8
۱-۸ روش تحقیق: 11
۱-۹ روش گردآوری اطلاعات: 11
۱-۱۰ ابزار گردآوری اطلاعات: 11
۱-۱۱ روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها: 11
۱-۱۲ سازمان دهی تحقیق: 11
فصل دوم: 13
پیشینه تاریخی جاسوسی 13
۲-۱ مقدمه: 14
۲-۲جاسوسی در دوران قاجاریه 14
۲-۳ پلیس سیاسی پهلوی اول 19
۲-۴ انگلیس: 21
۲-۵ فرانسه: 21
۲-۶ آلمان: 22
۲-۷ جاسوسی در دوران محمد رضا شاه پهلوی 22
۲-۸ جاسوسی در ایران بعد از انقلاب اسلامی 23
۲-۹ تاریخ جاسوسی انگلیس در ایران 24
۲-۱۰ تحولات تاریخی حقوق بین الملل و جاسوسی 25
۲-۱۰-۱ دوران باستان و قرون وسطی 25
۲-۱۰-۲ عصر جدید 26
۲-۱۰-۳ دوران معاصر 26
۲-۱۱ جاسوسی و حقوق بشر در نظام های مختلف بین الملل 28
۲-۱۱-۱ جاسوسی و حقوق بشر در نظام حقوقی کامن لاو 28
۲-۱۱-۲ جاسوسی و حقوق بشر در نظام حقوقی رومی ژرمنی 32
۲-۱۱-۳ جاسوسی و حقوقی بشر در نظام حقوقی اسلام 34
۲-۱۲ جمع بندی: 37
فصل سوم 38
۳-۱ مقدمه 39
۳-۲ تعریف جاسوس در حقوق بین الملل 39
۳-۳ اهمیت 41
۳-۴ جاسوسی در کنوانسیون بین المللی لاهه 41
۳-۵ سازمان های بین المللی و جاسوسی 44
۳-۶ گستره داخلی جاسوسی 49
۳-۶-۱ جاسوسی در قلمرو ملی (سرزمین ملی) 49
۳-۶-۲ جاسوسی در دریای سرزمینی 54
۳-۶-۳ جاسوسی در قلمرو هوایی 57
۳-۷ گستره بین المللی جاسوسی 61
۳-۷-۱ جاسوسی در دریای آزاد 62
۳-۷-۲ جاسوسی در فضای ماورای جو 65
۳-۸ جمع بندی: 69
فصل چهارم 71
۴-۱ مقدمه 72
۴-۲ تعریف دکترین از جاسوسی 72
۴-۳ مراحل جاسوسی 73
۴-۳-۱ مرحله اول- جمع آوری اطلاعات: 73
۴-۳-۲ مرحله دوم- تسلیم اطلاعات: 73
۴-۴ ارکان جاسوسی 74
۴-۴-۱ رکن قانونی 74
۴-۴-۲ رکن مادی 74
۴-۴-۲-۱٫ رفتار مرتکب: 76
۴-۴-۲-۲٫ موضوع جرم: 77
۴-۴-۲-۳٫ وسیله ی ارتکاب جرم: 78
۴-۴-۲-۴ .نتیجه: 78
۴-۴-۲-۵٫رابطه ی علیت: 79
۴-۴-۳٫رکن روانی 80
۴-۵ مصادیق جاسوسی در قانون مجازات اسلامی مصوب۱۳۷۵ 83
۴-۵-۱مطلع نمودن افراد غیر صالح از اسرار (ماده‌ی ۵۰۱ ق.م.ا) 83
۴-۵-۲ جاسوسی به نفع دولت بیگانه و به ضرر دولت بیگانه ی دیگر در خاک ایران 89
۴-۵-۳٫ سرقت نقشه‌ها یا کسب اطلاع از اسرار سیاسی، نظامی و امنیتی 90
۴-۵-۴٫ جمع آوری اطلاعات به قصد برهم زدن امنیت کشور 94
۴-۵-۵٫ بی مبالاتی در حفظ اطلاعات طبقه بندی شده 95
۴-۵-۶معاونت در جرم جاسوسی براساس ماده ی ۵۱۰ قانون مجازات اسلامی 96
۴-۶ جاسوسی در انگلستان 97
۴-۷ نتیجه گیری: 101
منابع و مأخذ 107


بهسازی سیگنال گفتار در حوزه زمان فرکانس نوع فایل word (قابل ویرایش) تعداد صفحات 118 صفحه چکیده یکی از موضوعات مهم پردازش سیگنال) به عنوان مثال در سیستمهای ارتباطی، کدینگ سیگنالهای صوتی، تشخیص صوت (…، کاهش و حذف نویز ناخواسته از سیگنال اصلی و بهبود آن است
دسته بندی برق
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 4306 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 118
دانلود فایل ورد Word   بهسازی سیگنال گفتار در حوزه زمان فرکانس

فروشنده فایل

کد کاربری 1263
کاربر
بهسازی سیگنال گفتار در حوزه زمان فرکانس
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 118 صفحه

چکیده
یکی از موضوعات مهم پردازش سیگنال) به عنوان مثال در سیستمهای ارتباطی، کدینگ سیگنالهای صوتی، تشخیص صوت (…، کاهش و حذف نویز ناخواسته از سیگنال اصلی و بهبود آن است. به همین منظور در دهه های گذشته تحقیقات گسترده ای برای بهسازی گفتار انجام شده است. بهسازی گفتار بسته به مساله، هدف آن، ویژگی های نویز و امکانات موجود، قابل بررسی است. از این رو، روش های متفاوتی برای طبقه بندی سیستم های بهسازی گفتار وجود دارد، یکی از طرق تفکیک روش¬ها بر اساس تک‌کاناله و چندکاناله بودن می باشد. روش های یک کاناله که تنها یک میکروفون ورودی در دسترس دارند، متداولترین نوع الگوریتم‌های بلادرنگ می‌باشند چرا که به سادگی قابل پیاده‌سازی هستند و به طور نسبی هزینه آنها کمتر از سیستمهایی با چند کانال ورودی می‌باشد. از خانواده ی روش های تک کاناله، میتوان به روش های تفریق طیفی ، فیلتر وینر، بهسازی گفتار با استفاده از مدل های آماری، تبدیل موجک و … اشاره کرد که هر کدام از این روش ها دارای معایب نظیر نویز موزیکال و اعوجاج و پیچیدگی … می باشند یکی از روش هایی که میتوان عیب این روش ها را بهبود بخشید، استفاده از سیستم های ترکیبی است که از ترکیب روش ها حاصل می شود. در اینجا دو روش ترکیبی جدید بر مبنای روش تک کاناله برای بهسازی گفتار پیشنهاد شده است. در ضمن عموما برای اندازه گیری مشخصات نویز از بخش های غیر گفتار (سکوت) که معمولا از پنجره اول سیگنال است، استفاده می شود. ضعف شدید این روش هنگامی آشکار میشود که فریم اول، یک فریم سکوت نباشد. روش جدیدی نیز برای بر طرف کردن این عیب پیشنهاد شده است که این روش ها به شرح زیر می باشند: الف)روش پیشنهادی تخمین نویز: تخمین نویز با استفاده از آنالیز LPC صورت گرفته است و در هر دو روش پیشنهادی زیر از این روش برای تخمین نویز استفاده شده است. ب) روش پیشنهادی اول: بهسازی سیگنال های صوتی با استفاده از الگوریتم ژنتیک و آنالیز LPC در روش تفریق موجک، از ترکیب روش های تفریق طیفی و تبدیل موجک حاصل شده و تخمین نویز آن هم که توسط آنالیز LPC صورت گرفته است با الگوریتم ژنتیک بهبود یافته است. پ) روش پیشنهادی دوم: بهسازی سیگنال های صوتی با استفاده از روش میانگین خطای مربعات در فضای موجک، از ترکیب دو روش تبدیل موجک و کمینه کردن لگاریتم خطای میانگین مربعات(LOG-MMSE) حاصل شده است. در این روش با استفاده از تبدیل فوریه ضرایب موجک سیگنال گفتار آغشته به نویز و سیگنال نویز، تخمین زننده ی لگاریتمی بر مبنای کمترین خطای میانگین مربعات پیشنهاد شده است. در این رساله معیار ارزیابی ، معیارهای مهم نسبت سیگنال به نویز(SNR) و تست شنوایی(MOS) بوده است. با توجه به نتایج، این روش ها هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی عملکرد بهتری داشته اند و توانسته اند SNR و MOS و اعوجاج و نویز موزیکال را بهبود ببخشند. کلید واژه: بهسازی سیگنال صوتی، ،تفریق طیفی تبدیل موجک، تخمین زننده log MMSE، آنالیز LPC ، الگوریتم ژنتیک
فهرست مطالب
فصل اول: 1
مقـــــدمه 1
۱-۱ پیشگفتار 1
۱-۲ بهسازی گفتار نویزی:اهداف،کاربردها،مفاهیم 2
۱-۳ تعریف مسئله و تقسیم بندی روش ها 3
۱-۴ نوآوری تحقیق 4
۱-۵ ساختار 4
فصل دوم 5
پیش زمینه های پردازش سیگنال گفتار 5
۲-۱ نحوه تولید گفتار در انسان 5
۲-۲ معرفی نویز و انواع آن 10
۲-۲-۱ نویز سفید 13
۲-۲-۲ نویز صورتی 13
۲-۲-۳ نویز قهوهای 14
۲-۲-۴ نویز صنعتی 14
۲-۳ تحلیل زمان- فرکانسی سیگنال گفتار 15
۲-۳-۱ تبدیل فوریه 15
۲-۳-۲ تبدیل فوریه زمان-کوتاه 17
۲-۳-۳ آنالیز چند دقت زمان فرکانسی 20
۲-۳-۴ تبدیل موجک یک بعدی 20
۲-۳-۴-۱ تبدیل موجک پیوسته 20
۲-۳-۴-۱-۱ دقت های زمانی و فرکانسی 22
۲-۳-۴-۱-۲ روابط ریاضی تبدیل موجک: 22
۲-۳-۴-۱-۳ عکس تبدیل موجک: 24
۲-۳-۴-۲ تبدیل موجک گسسته 24
۲-۴ الگوریتم بهینه سازی ژنتیک 28
۲-۴-۱ درباره علم ژنتیک 28
۲-۴-۲ تاریخچۀ علم ژنتیک 29
۲-۴-۳ تکامل طبیعی (قانون انتخاب طبیعی داروین)و رابطه آن با روش های هوش مصنوعی 29
۲-۴-۴ الگوریتم ژنتیک 32
۲-۴-۵ مکانیزم الگوریتم ژنتیک 34
۲-۴-۶ عملگرههای الگوریتم ژنتیک 37
۲-۴-۶-۱ کدگذاری 37
۲-۴-۶-۲ ارزیابی 37
۲-۴-۶-۳ ترکیب 37
۲-۴-۶-۴ جهش 37
۲-۴-۶-۵ رمزگشایی 38
۲-۴-۷ چارت الگوریتم به همراه شبه کد آن 38
۲-۴-۷-۱ شبه کد و توضیح آن 38
۲-۴-۷-۲ چارت الگوریتم ژنتیک 40
۲-۴-۸ تابع هدف 41
۲-۴-۹ روشهای کد کردن 41
۲-۴-۹-۱ کدینگ باینری 42
۲-۴-۹-۲ کدینگ جایگشتی 42
۲-۴-۹-۳ کد گذاری مقدار 43
۲-۴-۹-۴ کدینگ درخت 44
۲-۴-۱۰ نمایش رشته‌ها 45
۲-۴-۱۱ جمعیت 46
۲-۴-۱۱-۱ ایجادجمعیت اولیه 46
۲-۴-۱۱-۲ اندازه جمعیت 46
۲-۴-۱۲ محاسبه برازندگی (تابع ارزش) 47
۲-۴-۱۳ انواع روشهای انتخاب 48
۲-۴-۱۳-۱ انتخاب چرخ رولت 49
۲-۴-۱۳-۲ انتخاب حالت پایدار 51
۲-۴-۱۳-۳ انتخاب نخبه گرایی 51
۲-۴-۱۳-۴ انتخاب رقابتی 51
۲-۴-۱۳-۵ انتخاب قطع سر 52
۲-۴-۱۳-۶ انتخاب قطعی بریندل 52
۲-۴-۱۳-۷ انتخاب جایگزینی نسلی اصلاح شده 53
۲-۴-۱۳-۸ انتخاب مسابقه 53
۲-۴-۱۳-۹ انتخاب مسابقه تصادفی 53
۲-۴-۱۴ انواع روشهای ترکیب 53
۲-۴-۱۴-۱ جابه‌جایی دودوئی 54
۲-۴-۱۴-۲ جابه‌جایی حقیقی 56
۲-۴-۱۴-۳ ترکیب تک‌نقطه‌ای 57
۲-۴-۱۴-۴ ترکیب دو نقطه‌ای 58
۲-۴-۱۴-۵ ترکیب n نقطه‌ای 58
۲-۴-۱۴-۶ ترکیب یکنواخت 58
۲-۴-۱۴-۷ ترکیب حسابی 59
۲-۴-۱۴-۸ ترتیب 59
۲-۴-۱۴-۹ چرخه 60
۲-۴-۱۵ احتمال ترکیب 60
۲-۴-۱۶ تحلیل مکانیزم جابجایی 61
۲-۴-۱۷ جهش 61
۲-۴-۱۷-۱ جهش باینری 63
۲-۴-۱۷-۲ جهش حقیقی 64
۲-۴-۱۷-۳ وارونه سازی بیت 64
۲-۴-۱۷-۴ تغییر ترتیب قرارگیری 64
۲-۴-۱۷-۵ وارون سازی 64
۲-۴-۱۷-۶ تغییر مقدار 65
۲-۴-۱۸ محک اختتام اجرای الگوریتم ژنتیک 65
۲-۴-۱۹ نقاط قوّت الگوریتمهای ژنتیک 66
۲-۴-۲۰ محدودیتهای GAها 68
۲-۵ آنالیز ضرایب پیشگویی خطی (LPC) 69
۲-۵-۱ محاسبه ضرایب LPC 70
فصل سوم 73
مروری برروش های عمده بهسازی گفتار 73
۳-۱ مقدمه 73
۳-۲ روش تفریق طیفی 74
۳-۳ روش فیلتر وینر 76
۳-۴ بهسازی گفتار با استفاده از مدل های آماری 78
۳-۴-۱ تخمین زننده لگاریتمی بر مبنای کمینه کردن خطای میانگین مربعات(Log MMSE) 78
۳-۴-۲ استفاده از مدل مخفی مارکف(HMM) برای بهسازی گفتار 80
۳-۵ روش زیر فضای سیگنال 82
۳-۶ بهسازی گفتار با استفاده از تبدیل موجک 83
۳-۷ مقایسه روش ها و بررسی نقاط قوت و ضعف 85
۳-۷-۱ بررسی های مقایسه ای انجام شده بین برخی از روش های بهینه سازی گفتار 86
۲-۳-۲ چکیده ای ازویژگی ها ونقاط قوت و ضعف روش های مختلف 87
۳-۸ نکات و ملاحظاتی مهم درطراحی سیستم بهسازی گفتار 89
۳-۸-۱ استفاده از سیستم های ترکیبی 89
۳-۸-۲ استفاده از پردازش های زیر باند و مزایای آن 89
۳-۸-۳ استفاده از میکروفون دوم 90
فصل چهارم : روش های پیشنهادی 92
۴-۱ مقدمه 92
۴-۲ روش های پیشنهادی 93
۴-۲-۱ بهسازی سیگنال های صوتی با استفاده از الگوریتم ژنتیک و آنالیز LPC در روش تفریق موجک 93
۴-۲-۱-۱ روش تفریق طیفی ضرایب موجک (WSS) 94
۴-۲-۱-۲ اصلاح روش تفریق طیفی ضرایب موجک (IWSS) 95
۴-۲-۱-۳ تخمین نویز 96
۴-۲-۱-۴ الگوریتم ژنتیک 97
۴-۲-۱-۴-۱ عملگر انتخاب 97
۴-۲-۱-۴-۲ عملگر برش 98
۴-۲-۱-۴-۳ عملگر جهش 98
۴-۲-۱-۴-۴ جمعیت اولیه 98
۴-۲-۱-۴-۵ تابع هدف 98
۴-۲-۲ بهسازی سیگنال های صوتی با استفاده از روش میانگین خطای مربعات در فضای موجک 98
۴-۲-۲-۱ تخمین زننده Log MMSE در فضای موجک 99
۴-۲-۲-۲ تخمین نویز 100
فصل پنجم: نتایج و آزمایش ها 101
۵-۱ مقدمه 101
۵-۲ جزئیات پیاده سازی 102
۵-۳ نتایج بهسازی سیگنال های صوتی با استفاده از الگوریتم ژنتیک و آنالیز LPC در روش تفریق موجک 103
۵-۴ نتایج بهسازی سیگنال های صوتی با استفاده از روش میانگین خطای مربعات در فضای موجک 106
فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادها 109
۶-۱ نتیجه گیری 109
۶-۲ پیشنهاد برای کارهای آتی 111
مراجع 112